Posłanka pyta w imieniu mieszkańców
- Zasadne wydaje się, aby modernizacja torów była skoordynowana z inwestycją peronową, dzięki czemu ograniczone zostaną koszty, oraz uniknięte dublowanie prac w przyszłości – stwierdza w swoim piśmie posłanka z Kutna, Paulina Matysiak.
Sprawa dotyczy modernizacji przystanku kolejowego w Gawronach. Jak podkreśla Matysiak, jego obecny stan znacząco odbiega od pozostałych stacji na trasie Łódź–Kutno.
Na to zresztą skarżą się sami mieszkańcy tej miejscowości, którzy poprosili posłankę o zainteresowanie się tematem.
W związku z tym posłanka z Kutna zwróciła się z interwencją w sprawie modernizacji przystanku kolejowego w Gawronach.
- Infrastruktura przystanku kolejowego Gawrony, który znajduje się na linii nr 16 w relacji Łódź-Kutno, pozostaje najbardziej zaniedbanym punktem pasażerskim na całej trasie. Nie posiada on obecnie standardowego peronu o utwardzonej nawierzchni, ani bezpiecznego dojścia dla pieszych – zauważa posłanka Paulina Matysiak.
Dodaje, że korzystanie z niego jest zatem utrudnione, co staje się szczególnie kłopotliwe dla osób starszych czy z niepełnosprawnościami.
- Taki stan znacząco odbiega od standardów obowiązujących na pozostałych stacjach na trasie Łódź-Kutno, które w ostatnich latach były modernizowane i dostosowywane do współczesnych wymagań. W związku z zapowiadanymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 16, zwłaszcza dotyczącymi odbudowy mijanki w Gawronach, zwracam się z pytaniem, czy wraz z planowanymi pracami torowymi przewiduje się również przebudowę oraz modernizację części pasażerskiej przystanku – pyta posłanka.
Matysiak sugeruje budowę pełnowymiarowego peronu, odpowiedniego dojścia i infrastruktury poprawiającej bezpieczeństwo, oraz dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W związku z tym zwróciła się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy w ramach obecnie planowanych prac modernizacyjnych na linii nr 16 oraz budowy mijanki w Gawronach przewidziana jest również modernizacja peronu i infrastruktury pasażerskiej na przystanku Gawrony?
- Jeśli tak, to jaki jest zakres projektowanych prac oraz kiedy są planowane do realizacji?
- Jeżeli modernizacja peronu i dojścia nie została ujęta w obecnym projekcie, to czy PKP PLK planuje taką inwestycję w przyszłości? Jeśli tak, to kiedy?
O odpowiedzi na pismo Pauliny Matysiak poinformujemy.
Komentarze (0)