Reklama

Pociągi do Kutna wstrzymane. Zamknięta cała trasa

Opublikowano:
Autor:

Pociągi do Kutna wstrzymane. Zamknięta cała trasa - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Autobusami zamiast pociągami - tak wozi pasażerów PKP PLK na trasie Sierpc-Kutno. Wszystko za sprawą remontów, które ruszyły na początku maja.

Na odcinku Kutno – Sierpc w maju wprowadzono zastępczą komunikację autobusową, która obowiązuje do 23 czerwca (szczegółowy rozkład jazdy pociągów znajduje się na stronie www.portalpasazera.pl i stronie przewoźnika Koleje Mazowieckie). Wszystko za sprawą remontu torów na odcinku Gostynin – Łąck w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 33 Kutno – Brodnica. Efektem ma być skrócenie o 10 minut przejazdu pociągów pasażerskich między Płockiem a Kutnem oraz sprawniejsze przejazdy składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen.

– Po zakończeniu robót mieszkańcy Płocka, Łącka, Gostynina zyskają lepsze połączenie z Kutnem i magistralą łączącą Poznań z Warszawą oraz linią w kierunku Łodzi. Efektem prac za 15 mln zł będzie podniesienie prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h. Zyskają przewozy pasażerskie i towarowe - zapewnia Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. – W ramach prac na 10-kilometrowym odcinku Gostynin – Łąck wymienione zostaną szyny i podkłady oraz oczyszczony tłuczeń. Wzmocniona zostanie konstrukcja 12 przepustów i mostów. Przywrócone zostaną pierwotne parametry sieci trakcyjnej. Wyregulowana będzie sieć trakcyjna. Wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym przyniesie wymiana nawierzchni drogowej na 7 przejazdach kolejowo – drogowych w Gostyninie, Legardzie, Wyrobkach Gostynińskich, Rogożewie, Emilianowie i Łącku (dwóch).

Obecne prace są kontynuacją rewitalizacji trasy Kutno – Płock realizowanej przez PLK w 2018 roku. W ubiegłym roku wykonano prace o wartości 21,6 mln zł ze środków własnych spółki. – Inwestycja objęła dwa odcinki: Strzelce Kujawskie – Sierakówek oraz Sierakówek – Gostynin. W ramach prac wymieniono blisko 15 km torów, co pozwoliło przywrócić prędkość pociągów do 100 km/h. Na moście w Płocku wymieniono ponad 1200 mostownic. Wzmocniono też konstrukcję 20-metrowego mostu kolejowego w Gostyninie nad rzeką Osetnicą. Ponadto zmodernizowano 5 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 mosty i 3 przepusty. Dzięki wymianie nawierzchni na 8 przejazdach kolejowo-drogowych wzrosło bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego – wskazuje rzecznik PKP PLK S.A..

Inwestycja o wartości ok. 36,6 mln zł jest realizowana ze środków własnych PLK.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE