Polacy stawiają na Internet mobilny
W 2015 CBOS przeprowadziło badanie na temat tego, kto i jak korzysta w Polsce z Internetu. Z badania tego wynika, że niemal dwie trzecie dorosłych Polaków korzysta z niego regularnie. Najciekawsze wyniki przyniosło jednak pytanie o to, w jaki sposób łączymy się z siecią. Okazuje się, że aż 79% internautów w naszym kraju łączy się z siecią bezprzewodowo, wykorzystując do tego smartfony, tablety oraz laptopy. I, co warte podkreślenia, liczba użytkowników mobilnych zwiększa się dynamicznie z roku na rok. Podczas, gdy w roku 2010 stanowili oni niecałe 50% wszystkich użytkowników, a w roku 2012 - niemal dwie trzecie, to rok temu (2015) stanowili już ponad trzy czwarte.Powszechna dostępność
Internet mobilny ma tę przewagę nad stacjonarnym, że umożliwia użytkownikowi dostęp do informacji w dowolnym miejscu. Jedynym warunkiem, jaki trzeba spełnić jest posiadanie urządzenia przenośnego umożliwiającego połączenie z siecią i przebywanie w jej zasięgu. Bez względu na to, czy będziemy na zewnątrz, czy wewnątrz budynku - jeśli wybierzemy dobrego operatora, dostęp do Internetu będzie ciągły. A zapewnia go właśnie stosowanie nowych technologii dostępu, które można znaleźć w ofercie wielu operatorów, w tym https://www.inea.pl/oferta/dla-ciebie/internet-mobilny/zasieg-sieci-3g-i-lte.Oferta dostosowana do potrzeb klientów
Opłaty za korzystanie z Internetu mobilnego kształtują się nieco inaczej, niż w przypadku opłat za Internet stacjonarny. Główna różnica dotyczy narzucanych przez operatorów limitów transferu danych, po wykorzystaniu których Internet znacznie zwalnia i właściwie niemożliwe staje się dalsze swobodne korzystanie z niego. Na szczęście operatorzy oferują swoim klientom specjalne pakiety, wśród których każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Jeśli z Internetu korzystasz niewiele, wystarczy wykupić najniższy pakiet. Jeśli korzystasz dużo - droższy, który pozwoli Ci na systematyczne sprawdzanie poczty, pobieranie plików, czy ich wysyłanie.Wskazówki dla twórców serwisów
To, że Polacy coraz częściej i chętniej korzystają z Internetu mobilnego, jest też pewną wskazówką i wytyczną dla osób zajmujących się tworzeniem stron internetowych. Chodzi tu o tak zwaną responsywność strony, czyli jej dostosowanie do urządzeń przenośnych, umożliwiające użytkownikom przeglądanie treści nie tylko za pomocą komputera stacjonarnego, ale również smartfonów, tabletów czy laptopów.W ostatnich latach Polacy masowo odkrywają możliwości, jakie kryje w sobie Internet mobilny. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób wykorzystuje go jako jedyne źródło dostępu, bądź jako źródło dodatkowe dla Internetu stacjonarnego. Możemy też śmiało powiedzieć, że trend ten z pewnością będzie nadal się rozwijał.