reklama

Posłanka Matysiak apeluje do prezydenta Nawrockiego. Liczy na weto głowy państwa

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Biuro poselskie Pauliny Matysiak

Posłanka Matysiak apeluje do prezydenta Nawrockiego. Liczy na weto głowy państwa - Zdjęcie główne

Posłanka Matysiak apeluje do Prezydenta Nawrockiego. Liczy na weto głowy państwa | foto Biuro poselskie Pauliny Matysiak

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WydarzeniaPrzyszłość transportu publicznego była tematem przewodnim konferencji prasowej z udziałem posłanki Pauliny Matysiak — przewodniczącej Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym oraz Iwony Budych — prezes Stowarzyszenia Wykluczenie Transportowe. Obie apelowały do prezydenta Karola Nawrockiego o weto ustaw, które mają zagrażać stabilności transportu zbiorowego.
reklama

Apel posłanki Matysiak do Prezydenta RP

Chodzi o dwie ustawy: ustawę Prawo o ruchu drogowym oraz ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (druki sejmowe: 1427 i 1703 i 1703-A).

Jak czytamy, ku zaskoczeniu operatorów i organizatorów przewozów, zapisy dotyczące FRPA zostały wprowadzone do tego projektu, mimo że nie dotyczą zakresu ustawy, a także, mimo że przygotowywany projekt nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz ustawy o Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych pozostaje wciąż w fazie opiniowania.

Branża transportowa alarmuje: zmiany w Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA) mogą osłabić stabilność transportu publicznego

reklama

Największe kontrowersje budzi skrócenie okresu obowiązywania umów FRPA z 10 do 3 lat. Branża podkreśla, że 10-letnie umowy pozwalały planować inwestycje, rozwijać sieć połączeń i zapewniały stabilność finansową operatorów. Trzy lata mogą utrudnić rozwój transportu, obniżyć atrakcyjność dopłat i wprowadzić niepewność w funkcjonowaniu sieci.

- Weto prezydenta Karola Nawrockiego w tym przypadku to szansa na dalszy stabilny rozwój połączeń autobusowych. Nie może być tak, że poważne zmiany, które wywracają do góry nogami system finansowania przewozów autobusowych, pojawiają się w projekcie bez konsultacji oraz bez dyskusji i dialogu – podkreśla Paulina Matysiak, przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym.

reklama

- Potrzebujemy stabilnych, dziesięcioletnich umów, które pozwolą operatorom planować rozwój sieci przewozowej i skutecznie reagować na potrzeby mieszkańców. To wymaga prawdziwego dialogu z sektorem, w którym postulaty branży i samorządów są uwzględniane w procesie decyzyjnym – mówi Iwona Budych, Prezes Stowarzyszenia Wykluczenie Transportowe.

Stowarzyszenie Wykluczenie Transportowe postuluje pozostawienie 10-letnich umów przy wprowadzeniu mechanizmów elastyczności, umożliwiających dodawanie kursów, nowych przystanków i drobne modyfikacje tras w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców.

Info: nadesłane/biuro poselskie Pauliny Matysiak

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo