Reklama

Reklama

Sagi ciąg dalszy, końca nie widać. Remont na dworcu zakończy się dopiero w...

Opublikowano: czw, 16 sty 2020 18:30
Autor:

Sagi ciąg dalszy, końca nie widać. Remont na dworcu zakończy się dopiero w... - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Kolej wielokrotnie zapewniała, że modernizacja kutnowskiego dworca zakończy się planowo, a więc wraz z końcem tego roku. Teraz wiadomo już, że z tych zapowiedzi nic nie będzie. Połowa 2021 roku – oto nowy termin zakończenia prac. Czy ostateczny? Tego nie wie nikt...

Reklama

Jak pierwszy zwrócił na to uwagę Marcin Ciesielski ze strony Stop Dyskryminacji Kutna, który dziś opublikował post na ten temat.

- To już informacja oficjalna: wykonawca będzie potrzebować dodatkowego roku na przebudowę stacji w Kutnie. Nowy termin planowanego zakończenia inwestycji: lipiec 2021. Przebudowa tej stacji to niekończąca się opowieść. Zaczęła się czerwcu 2017 i od tamtej pory udostępniono do użytku zaledwie jeden nowy peron (nadal bez pełnego wyposażenia - wyświetlaczy elektronicznych, windy, dostępu do przejścia podziemnego). Kolejny peron jest prawie gotowy, ale prace instalacyjne nadal trwają – napisał M. ciesielski na Stop Dyskryminacji Kutna.

Dodał, że próżno szukać nadziei na przyspieszenie prac, z kolei PKP PLK wydało komunikat (KLIK) z którego wynika, że termin zakończenia modernizacji kutnowskiego węzła i całego odcinka linii E20 między Żychlinem a Barłogami został przesunięty z końca 2020 r. na lipiec 2021.

- Cztery perony w cztery lata - tak mogłoby brzmieć hasło promocyjne tej inwestycji. Dla porównania: w Chinach linię szybkiej kolei Pekin-Szanghaj o długości 1318 km (łącznie z 244 wiaduktami, 22 tunelami oraz najdłuższym na świecie mostem, który ma 164 km) zbudowano w 3 lata i 2 miesiące – zauważa M. Ciesielski.

Na naszych łamach wielokrotnie pisaliśmy o tym, że postępy prac na kutnowskim dworcu, delikatnie mówiąc, nie są zbyt imponujące (np. TUTAJ i TUTAJ). Za każdym razem zapewniano nas, że nie należy spodziewać się radykalnych opóźnień.

Co więc poszło nie tak?

- Na termin planowanego zakończenia inwestycji wpłynęła m.in. konieczność usunięcia nieprzewidzianych kolizji i związany z tym większy zakres prac. PLK pozostają w bieżącym kontakcie z wykonawcą w celu optymalizacji prac - informuje PKP PLK.

Do sprawy (niestety) jeszcze wrócimy.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (26)
  • 2 lata temu | ocena +0 / -0

    Polska Polka

    Dlaczego tak sie przeciaga? Przyjrzyjcie sie przetarg om, co takuego zachecajacego bylo w ofercie wykonawcy ze go wybrali..??? Oby to nie bylo tak, jak z Czajka w Warszawie, kolesi dali zrobic a Firma powstala na okolicznosc zrobie IA geszeftu I sie zamknela

  • 2 lata temu | ocena +0 / -0

    cytaty wielkich ludzi

    Proszę państwa, no ceny rosną. Tak, ceny rosną. Ja sobie zdaję z tego sprawę, że ceny rosną. Ale musicie mieć państwa świadomość, że jak rosną wynagrodzenia, to niestety rosną też i ceny. Dlaczego? Bo przedsiębiorcy podnoszą ceny dlatego, że im wzrastają koszty. Jak im wzrastają koszty to oni starają się sobie to zrekompensować wzrostem cen. To są ... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +2 / -2

    Chory kraj

    To jest jakiś żart...Takie rzeczy tylko w Polsce

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    ali3254c

    PKP to firma patologii. Jak się do niczego nie nadajesz, nic nie umiesz i masz układ to idziesz na pkp za dobrą kasę!

  • 2 lata temu | ocena +7 / -7

    mimi

    czemu nie ma n a peronach ochron przed wiatrem - tam tak wieje

  • 2 lata temu | ocena +7 / -7

    Ty

    znowu jakiś piosenkarz napiszę piosenkę ze słowami że w Kutnie na stacji kolejowej pod wiatą był tak silny i zimny wiatr i taki ogromny padał deszcz że tak zmarzł że nigdy tu nie wróci

  • 2 lata temu | ocena +8 / -8

    Dd

    Tak na marginesie te wiaty nazywacie stacją kolejową hahaha kpina PKP mogłoby się postarać i w centrum Polski w jednym z głównych węzłów kolejowych zrobić perełkę idą w to ogromne pieniądze efekt jest marny

  • 2 lata temu | ocena +8 / -8

    Wyborca

    Jak dobrze pójdzie to ta inwestycja nie zostanie nigdy ukończona bo Unia Europejska może cofnąć pieniążki dobrze się zastanówcie za nim zagłosujecie

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    Wredny

    Można powiedzieć że pogoda sprzyja bo jeśli była by zima to liczę 2025 albo później

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    Guh57

    To pkp to jedna wielka fikcja! Pociagi non stop opoznione

    • 2 lata temu | ocena +5 / -5

      Automobilista

      Dlatego nie chcę mieć nic wspólnego z tymi dziadkami. Wybieram własny transport.

  • 2 lata temu | ocena +6 / -6

    702

    Ale pracują robią coś. To sie liczy a kci caly czas zle to zle itd. Be

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    leon

    Opóżnienie wzrosło do ...minut Za opóżnienie podróżnych przepraszamy.... Ale i tak mamy was w d..ie

  • 2 lata temu | ocena +6 / -6

    Gostyninpowrot

    Serio chcą szybko zakończyć?Niektórzy Panowie z ZUe chyba jednak chcą mieć dłuższe kontrakty bo jak żona za nich nie ogarnie nic to cieżko znaleźć prace czy inne zajęcie ...

  • 2 lata temu | ocena +12 / -12

    Macko

    Co Wy byście pisali gdyby nie ten Pan Marcin, z którego żywcem przepisujecie? (Nota bene Pan Marcin wie o tym z oficjalnych informacji PKP PLK-a). O samych wypadkach wtedy byście pisali, bo przecież nic innego byście nie wymyślili, tylko to co Wam podsyła policja... Nic zaangażowania i samodzielności..

  • 2 lata temu | ocena +18 / -18

    Tomek

    Jako inżynier musze powiedziec ze prace na istniejącym obiekcie wymagają dłuższego czasu niz budową nowego obiektu od podstaw. Pewnych rzeczy nie mozna przewidzieć na etapie projektu ponieważ np podczas robót ziemnych wychodzą pewne rzeczy ktore nie były wcześniej zinwentaryzowane albo ich stan techniczny wymaga budowy od nowa itp. Dużym utr... Rozwiń

    • 2 lata temu | ocena +8 / -8

      JA

      To według pana teorii przejazd na Józefowie w jakim terminie zostanie ukończony? Rok, może dwa?

    • 2 lata temu | ocena +6 / -6

      tolek

      Inżynier w specjalności ochrona środowiska czy archiwizacji dokumentów ?

  • 2 lata temu | ocena +18 / -18

    tak uważam

    Tuzy kutnowskiego dziennikarstwa nie rozróżniają dworca od stacji. To świadczy o ich wykształceniu i kwalifikacjach.

  • 2 lata temu | ocena +5 / -5

    Piotr

    Pewnie że wszystko koliduje bo jaki jest sens utrzymywać dwa rodzaje transportu. Państwo wydaje miliardy na budowę i remont infrastruktury po to aby koleje zarobiły kilka milionów. A tam gdzie brakuje tych miliardów to jeżdzimy objazdami do pracy.

  • 2 lata temu | ocena +10 / -10

    astra

    A najbardziej żałosne , że po tym remoncie pociągi mają przyspieszyć do Warszawy 2-3 minuty ( tak przynajmniej podawano)

    • 2 lata temu | ocena +3 / -3

      MagdaR

      I będzie to zasługa naszego dworca, o te 2 - 3 minuty będzie krócej stał pociąg....

  • 2 lata temu | ocena +8 / -8

    tombiasz23

    Bardzo aktualne zdjęcie.

  • 2 lata temu | ocena +7 / -7

    podatnik

    Takie to typowo Polskie :(

    • 2 lata temu | ocena +13 / -13

      oda do radości

      Swędzi Cię skóra, to jedż do Francji, POdrapią Cię pałami.

    • 2 lata temu | ocena +3 / -3

      Polak

      A byłeś za granicą i masz porównanie?