Reklama

Samochód już nigdy nie wjedzie tu pod pociąg? PKP ma plan

Opublikowano:
Autor:

Samochód już nigdy nie wjedzie tu pod pociąg? PKP ma plan - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Na początku stycznia W TYM MIEJSCU informowaliśmy o interpelacji Tomasza Rzymkowskiego dotyczącej przejazdu kolejowego na ul. Łąkoszyńskiej. Poseł pytał ministra infrastruktury, czy w tym miejscu pojawi się sygnalizacja świetlna i dodał, że niedawno doszło tam do potencjalnie niebezpiecznego zdarzenia drogowego. Jak ministerstwo odpowiedziało na pismo Rzymkowskiego?

Kolizja z udziałem osobówki i pociągiem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej miała miejsce w grudniu ub. roku (KLIK). Rzymkowski w swoim piśmie stwierdzał, że miejsce, w którym znajduje się przejazd charakteryzuje się sporym natężeniem ruchu.

- Pomimo tego nie jest on wyposażony w systemy i urządzenia zabezpieczenia ruchu, a jedynie oznaczony znakami drogowymi B-20 (Stop) i G-3 (Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem jednotorowym). Czwartego grudnia wydarzyła się tam kolizja samochodu osobowego ze składem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, w której nikt na szczęście nie odniósł obrażeń z powodu małej prędkości pojazdów, jednakże samo zdarzenie pokazało, że nawet niewielka prędkość pociągów, wymuszona w tym wypadku bliskością dworca kolejowego, nie eliminuje niebezpiecznych zdarzeń drogowych – podkreślał poseł Tomasz Rzymkowski.

Między innymi z tego powodu skierował do ministerstwa pytania o możliwość montażu sygnalizacji świetlnej w tym miejscu.

Na interpelację odpowiada sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, Andrzej Bittel. Stwierdza, że wskazany przez Tomasza Rzymkowskiego przejazd zostanie przekwalifikowany do kategorii B wraz z końcem 2021 roku. Co to oznacza?

- Zmiana kategorii przejazdu do kat. B spowoduje konieczność wyposażenia przedmiotowego przejazdu w urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – napisał Andrzej Bittel w odpowiedzi na interpelację.

Zarówno urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej jak i infrastruktura drogowa będą spełniały wszystkie prawne wymagania. Sam przejazd wyposażony zostanie w sygnalizację świetlną, półrogatki oraz urządzenia telewizji użytkowej do podglądu i rejestracji zdarzeń.

- Ponadto praca urządzeń przejazdowych będzie ściśle zależała od wskazań urządzeń komputerowych w nowo wybudowanym budynku Lokalnego Centrum Sterowania – dodaje A. Bittel.

Wszystko będzie zrealizowane w ramach prowadzonej inwestycji pn. „Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Kutno – odcinek Żychlin–Barłogi” w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań– pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz”.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE