Reklama

Reklama

Samochód już nigdy nie wjedzie tu pod pociąg? PKP ma plan

Opublikowano: wt, 28 sty 2020 14:09
Autor:

Samochód już nigdy nie wjedzie tu pod pociąg? PKP ma plan - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Na początku stycznia W TYM MIEJSCU informowaliśmy o interpelacji Tomasza Rzymkowskiego dotyczącej przejazdu kolejowego na ul. Łąkoszyńskiej. Poseł pytał ministra infrastruktury, czy w tym miejscu pojawi się sygnalizacja świetlna i dodał, że niedawno doszło tam do potencjalnie niebezpiecznego zdarzenia drogowego. Jak ministerstwo odpowiedziało na pismo Rzymkowskiego?

Reklama

Kolizja z udziałem osobówki i pociągiem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej miała miejsce w grudniu ub. roku (KLIK). Rzymkowski w swoim piśmie stwierdzał, że miejsce, w którym znajduje się przejazd charakteryzuje się sporym natężeniem ruchu.

- Pomimo tego nie jest on wyposażony w systemy i urządzenia zabezpieczenia ruchu, a jedynie oznaczony znakami drogowymi B-20 (Stop) i G-3 (Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem jednotorowym). Czwartego grudnia wydarzyła się tam kolizja samochodu osobowego ze składem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, w której nikt na szczęście nie odniósł obrażeń z powodu małej prędkości pojazdów, jednakże samo zdarzenie pokazało, że nawet niewielka prędkość pociągów, wymuszona w tym wypadku bliskością dworca kolejowego, nie eliminuje niebezpiecznych zdarzeń drogowych – podkreślał poseł Tomasz Rzymkowski.

Między innymi z tego powodu skierował do ministerstwa pytania o możliwość montażu sygnalizacji świetlnej w tym miejscu.

Na interpelację odpowiada sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, Andrzej Bittel. Stwierdza, że wskazany przez Tomasza Rzymkowskiego przejazd zostanie przekwalifikowany do kategorii B wraz z końcem 2021 roku. Co to oznacza?

- Zmiana kategorii przejazdu do kat. B spowoduje konieczność wyposażenia przedmiotowego przejazdu w urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – napisał Andrzej Bittel w odpowiedzi na interpelację.

Zarówno urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej jak i infrastruktura drogowa będą spełniały wszystkie prawne wymagania. Sam przejazd wyposażony zostanie w sygnalizację świetlną, półrogatki oraz urządzenia telewizji użytkowej do podglądu i rejestracji zdarzeń.

- Ponadto praca urządzeń przejazdowych będzie ściśle zależała od wskazań urządzeń komputerowych w nowo wybudowanym budynku Lokalnego Centrum Sterowania – dodaje A. Bittel.

Wszystko będzie zrealizowane w ramach prowadzonej inwestycji pn. „Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Kutno – odcinek Żychlin–Barłogi” w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań– pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz”.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (16)
  • 2 lata temu | ocena +4 / -4

    pani z mięsnego

    Ze dwa progi zwalniające i do widzenia.

  • 2 lata temu | ocena +0 / -0

    alberti finance

    To nowy rok !!! Dla wszystkich Twoich potrzeb finansowych: zakup # #Platte długi # Założenie wdrożenia i użytkowania firmy do końca tego roku w celu ustabilizowania warunków życia poprzez udzielenie pożyczek od 7 000 do 10 000 000 PLN oraz szybko i bez protokołu. Jeśli jesteś naprawdę zainteresowany, skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +10 / -10

    NIE BĄDŹCIE OBOJĘTNI

    LCS Kutno strasznie się pierdzielą z tą stacją a perony takie piękne że znowu będą o nich pisać piosenki coś w stylu o falistej blasze na dachu co wali podczas wiatru UNIA DAŁA KASĘ NA SUPER WYGLĄD A ONI NAM SERWUJĄ MASZKARY

  • 2 lata temu | ocena +4 / -4

    ws

    "zostanie przekwalifikowany do kategorii B wraz z końcem 2021 roku " a do tego czasu ktoś zginie BRAWO mam wrażenie że od PIĘCIULAT wszystkie inwestycje idą jak krew z nosa Ludzie 2 lata na budowę przejazdu SKANDAL

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    Ciekawy

    Samchód juz nigdy nie wjedzie tam pod pociag... taaa znajac ich geniusz to gotowi droge dla ruchu kolowego zamknąc

  • 2 lata temu | ocena +13 / -13

    an

    Trzeba być zdolnym aby tam wjechać pod pociąg. Znak STOP nie obowiązuje????

    • 2 lata temu | ocena +2 / -2

      dd

      Nie uwierzysz ale można tam nie zauważyć pociągu

      • 2 lata temu | ocena +4 / -4

        an

        Nie wierzę, bo 2 razy dziennie tamtędy jadę. Za to widzę kierowców nie zatrzymujących się na STOPIE.

      • 2 lata temu | ocena +7 / -7

        dsfdg

        znam przypadki, że można nie zauważyć czerwonego światła i opuszczonych rogatek...co wtedy? Interpelacja, żeby zamontować betonowe blokady a może wiadukt? Wypadki/kolizje z pociągami były, są i będą. Nie da się wyeliminować ludzkiego błędu. Większość kierowców wjeżdża pod pociąg z własnej winy. Jest znak STOP ... ale nie dla niego. Zamykają ... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    Margaret

    Brawo Panie pośle.

    • 2 lata temu | ocena +3 / -3

      Kuba

      panie ośle raczej...

  • 2 lata temu | ocena +16 / -16

    Bajan

    Dlaczego p.poseł nie wystosował pisma do kierowcy z pytaniem -dlaczego tam wjechał?

    • 2 lata temu | ocena +2 / -2

      ola

      Głupie pytanie a ty baranie jeszcze głupszy!

  • 2 lata temu | ocena +17 / -17

    Czytelnik

    Samochód już nigdy nie wjedzie tu pod pociąg? Heh :) :) :) Ludzie bardzo często ignorują sygnały świetlne, dzwiękowe i omijają opuszczone rogatki. A są tacy co nawet potrafią utknąć na przejeździe pomiędzy szlabanami :)

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    Koń

    PKP - Pięknie Kurna Pięknie

  • 2 lata temu | ocena +14 / -14

    cuba84

    nowość Rzymkowskiego?? Pisałem,że jest to w planach i będzie. po co jego wypociny