Zorganizowano debatę uczniowską nt. „Zdrowie na talerzu”, zakończona testem sprawdzającym. Przed debatą opracowano i przedstawiono prezentację multimedialną o walorach zdrowotnych warzyw i owoców, oraz szkodliwości spożywania nadmiaru fast-foodów . Po debacie uczniowie obejrzeli kolejną autorską prezentację PPT „Zdrowie na talerzu - prawidłowe odżywianie uczniów klas 1-3”, która zawierała m.in. analizę piramidy zdrowia. Dzięki edukacji zdrowotnej w świetlicy uczniowie będą dokonywać bardziej świadomych wyborów sprzyjających zdrowiu i prawidłowemu funkcjonowaniu.
Odbyła się ponadto cykl pogadanek na temat wakacyjnych podróży na podstawie własnych przeżyć uczniów, zgromadzonych pamiątek i zdjęć, z wykorzystaniem map, a także konkurs ogólnoszkolny na wykonanie czarodziejskiej różdżki Dobrej Wróżki i pantofelka Kopciuszka.
Młodzi kutnianie uczestniczyli również w rozmowie nt. bezpieczeństwa korzystania z Internetu i zakazu kontaktów z nieznajomymi w sieci (szczególne uczulenie na przekazanie swoich danych, adresu, zachęty do spotkania). W pracowni komputerowej przeprowadzono projekcję multimedialną o dobrych Sieciakach i złych Sieciuchach, oraz wyświetlono serię krótkich, zabawnych i pouczających filmików „Owce w sieci”. Podsumowanie stanowił quiz sprawdzający wiedzę.
Uczniowie brali też udział w szkolnym konkursie recytatorskim pod hasłem „ZOO Jana Brzechwy”; zajęciach nt. „Świetlica uczy, bawi, wychowuje” przeprowadzono również w pracowni komputerowej w oparciu o przygotowaną prezentację w programie PowerPoint (100 slajdów). Dzieci dowiedziały się o misji i wizji szkoły, modelu absolwenta, koncepcji pracy świetlicy, jako środowiska przyjaznego, bezpiecznego i atrakcyjnego dla ucznia. Wspólnie odśpiewano nowy hymn świetlicy, który jest optymistyczny i zabawny. Przypomniano zasady kontraktu (reguły bycia razem „na szóstkę”). Prezentacja pokazała też, jak bogate są tradycje świetlicy, gdyż zawierała dużo zdjęć z różnorodnych zajęć oraz imprez świetlicowych.
Zorganizowano ponadto spotkanie łączące pokolenia poprzez wspólne czytanie. Zaproszono do świetlicy babcię i mamę dziewczynek uczestniczących w zajęciach świetlicowych, które czytały dzieciom. Przy okazji dzieci dowiedziały się o najważniejszych wydarzeniach w historii czytelnictwa, o roli książki w czasach, gdy nie było jeszcze DVD, smart-fonów, tabletów, komputerów, a nawet telewizorów i prądu.
Sporządzono opinię na temat pracy z uczniem zdolnym oraz z uczniem mającym trudności w nauce. Powstałe opracowanie zawiera opis dostosowywanych do wieku, możliwości i potrzeb uczniów form pracy, metod i środków dydaktycznych, poprzez które realizuje się cykle programowe. Przykładowo napisano o pomocy w odrabianiu lekcji, pracy z czasopismem, zajęciach usprawniających manualnie, zajęciach z gitarą i keyboardem, festiwalach piosenki dziecięcej, konkursach recytatorskich, turniejach szachowych, scrabblowych, tenisowych, o teatrzyku „Kameleon”, systematycznym wykorzystywaniu technologii komputerowej itp.
Zorganizowano, w ramach tygodnia Polska Złota Jesień, ogólnoszkolnego konkursu na przygotowanie opowiadań, zdjęć i prac plastycznych pt. Jesienny spacer dla uczniów, gdzie wygranych wyłonili uczniowie poprzez głosowanie.
Przedstawiciela świetlicy uczestniczył w kursie „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi” który prowadziło w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
W ramach konkursu powstało mnóstwo ciekawych prac. Materiałami dokumentującymi wykonanie zadań konkursowych były m.in. sprawozdania cząstkowe z dołączoną dokumentacją fotograficzną i skanami wybranych prac wykonanych przez uczniów, informacje o innych przedsięwzięciach świetlicowych, oraz opracowanie podsumowujące z analizą efektów. Jury, po analizie i ocenie przesłanych materiałów przyznało Szkole Podstawowej nr 6 w Kutnie tytuł „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi” wraz z dyplomem honorowym, z czego jesteśmy dumni.
Konkurs był pożyteczny, inspirujący, sprzyjał wszechstronnemu rozwojowi uczniów, pomógł doskonalić różnorodne zdolności i umiejętności. Dzieci pozyskały nową wiedzę z zakresu bezpieczeństwa korzystania z Internetu, zdrowego odżywiania, teatru, i in. Wykonywanie zadań konkursowych integrowało uczestników zajęć świetlicowych i sprzyjało dobremu współdziałaniu świetlicy z całą szkołą.