reklama
reklama

Szykują zmiany w Kauflandzie. Przy okazji sklep pomoże klientom

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: poglądowe-archiwum

Szykują zmiany w Kauflandzie. Przy okazji sklep pomoże klientom  - Zdjęcie główne

Sieć sklepów Kaufalnd obecna również w Kutnie chce namawiac klientów do mądrego robienia zakupów | foto poglądowe-archiwum

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia W tym tygodniu – konkretnie w środę – obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności ustanowiony przez ONZ. W Polsce co roku wyrzuca się ok. 4,8 mln ton jedzenia, gdzie aż 60% pochodzi z gospodarstw domowych. Sieć sklepów Kaufland obecna także w Kutnie chce przyczynić się do ograniczenia tego procederu.
reklama

Jak wynika z raportu Federacji Polskich Banków Żywności, aż 64% dorosłych nie wie, co tak naprawdę oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych. Sieć Kaufland zauważa, że wielu konsumentów nie potrafi wskazać różnicy pomiędzy datą minimalnej trwałości („najlepiej spożyć przed”) a terminem przydatności do spożycia („należy spożyć do”). 

- Aby to ułatwić, Kaufland, jako partner kampanii Too Good To Go „Często Dobre Dłużej”, wprowadza specjalne oznaczenie na opakowaniach produktów marek własnych. Piktogramy opatrzone hasłami: „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj” mają przypominać konsumentom, że dany produkt może być dobry po upływie terminu przydatności do spożycia, co sprawdzimy w prosty sposób za pomocą różnych zmysłów – podkreśla biuro prasowe Kaufland.

Oznaczenia znajdują się już na opakowaniach kaszy bulgur i kuskus marki K-Classic i będą pojawiać się sukcesywnie na kolejnych produktach, w tym makaronach czy płatkach. 

Kaufland jest pierwszą i jak na razie jedyną siecią handlową w Polsce, która zdecydowała się na taki krok.

- Jedną z przyczyn marnowania jedzenia jest także brak racjonalnego planowania zakupów. Kaufland zwraca uwagę na ten aspekt w kampanii pod nazwą „Marnowanie? Nie mam w planie!” – informuje biuro prasowe sieci.

Za pomocą różnych nośników w sklepach Kaufland podkreśla, że przemyślana lista zakupów, regularne porządki w lodówce i wykorzystywanie w pierwszej kolejności artykułów, które mamy w swoich domach, to proste patenty na mądre wykorzystywanie jedzenia.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama