Umowy zawarte z firmą Ekoenergetyka Polska Sp. z.o.o. oraz konsorcjum firm Greenway Polska Sp. z o.o. i GreenWay Infrastrukture s.r.o. dotyczą następujących MOP:
- MOP Kałęczynek Wschód oraz MOP Kałęczynek Zachód - autostrada A1
- MOP Ludwinowo Północ oraz MOP Ludwinowo Południe - autostrada A1
- MOP Strzelce Północ oraz MOP Strzelce Południe - autostrada A1
- MOP Głowno Wschód oraz MOP Głowno Zachód - autostrada A1
- MOP Dobieszowice Wschód oraz MOP Dobieszowice Zachód - autostrada A1
- MOP Mogiły oraz MOP Bolimów - autostrada A2
- MOP Kozanki oraz MOP Zaborów - autostrada A2
- MOP Kuny oraz MOP Leonia - autostrada A2
- MOP Chechło - autostrada A4
- Umowy zawarte są na okres 10 lat, w ciągu których GDDKiA pobiera czynsz od dzierżawców. W ciągu 12 miesięcy od odbioru terenu dzierżawy, wybudują oni stacje ładowania pojazdów elektrycznych, składające się z dwóch punktów ładowania oraz świadczyć będą rolę dostawcy usługi ładowania. W sytuacji kiedy dzierżawca stwierdzi wzrost zainteresowania usługą ładowania, umowa przewiduje możliwość rozbudowy stacji ładowania – podaje GDDKiA.
Drogowcy dodają, że takie działania przyczynią się do rozwoju rynku paliw alternatywnych w Polsce, a zakres usług dostępnych na MOP przy autostradach i drogach ekspresowych zarządzanych przez GDDKiA będzie się stale rozszerzał.
- Liczymy, że z czasem na MOP I zaczną pojawiać się także obiekty małej gastronomii, które wzbogacą ofertę gastronomiczną dostępną wzdłuż sieci dróg krajowych i będą oferowały swoje usługi w trakcie ładowania pojazdów – podkreśla GDDKiA.