Reklama

Reklama

Tego jeszcze nie było! Na autostradzie obok Kutna pojawią się…

Opublikowano: 20 maja 2020 14:06
Autor: toza

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

wydarzenia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dzierżawę terenu na 17 Miejscach Obsługi Podróżnych klasy I (MOP) zlokalizowanych przy autostradach A1, A2, oraz A4 w celu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania oraz świadczenia usługi ładowania pojazdów elektrycznych. Specjalne stacja pojawią się na dwóch MOP-ach w pow. kutnowskim.

Reklama

Umowy zawarte z firmą Ekoenergetyka Polska Sp. z.o.o. oraz konsorcjum firm Greenway Polska Sp. z o.o. i GreenWay Infrastrukture s.r.o. dotyczą następujących MOP:

  • MOP Kałęczynek Wschód oraz MOP Kałęczynek Zachód - autostrada A1
  • MOP Ludwinowo Północ oraz MOP Ludwinowo Południe - autostrada A1
  • MOP Strzelce Północ oraz MOP Strzelce Południe - autostrada A1
  • MOP Głowno Wschód oraz MOP Głowno Zachód - autostrada A1
  • MOP Dobieszowice Wschód oraz MOP Dobieszowice Zachód - autostrada A1
  • MOP Mogiły oraz MOP Bolimów - autostrada A2
  • MOP Kozanki oraz MOP Zaborów - autostrada A2
  • MOP Kuny oraz MOP Leonia - autostrada A2
  • MOP Chechło - autostrada A4

- Umowy zawarte są na okres 10 lat, w ciągu których GDDKiA pobiera czynsz od dzierżawców. W ciągu 12 miesięcy od odbioru terenu dzierżawy, wybudują oni stacje ładowania pojazdów elektrycznych, składające się z dwóch punktów ładowania oraz świadczyć będą rolę dostawcy usługi ładowania. W sytuacji kiedy dzierżawca stwierdzi wzrost zainteresowania usługą ładowania, umowa przewiduje możliwość rozbudowy stacji ładowania – podaje GDDKiA.

Drogowcy dodają, że takie działania przyczynią się do rozwoju rynku paliw alternatywnych w Polsce, a zakres usług dostępnych na MOP przy autostradach i drogach ekspresowych zarządzanych przez GDDKiA będzie się stale rozszerzał.

- Liczymy, że z czasem na MOP I zaczną pojawiać się także obiekty małej gastronomii, które wzbogacą ofertę gastronomiczną dostępną wzdłuż sieci dróg krajowych i będą oferowały swoje usługi w trakcie ładowania pojazdów – podkreśla GDDKiA.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną
logowanie / rejestracja

Rejestracja daje dostęp do treści i specjalnych funkcji tylko dla naszych stałych czytelników. Rejestracja jest bezpłatna i bezpieczna. Po wciśnięciu klawisza "zarejestruj" otrzymasz powitalny e-mail zawierający więcej informacji.

zaloguj się
e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła?

rejestracja
e-mail
hasło
powtórz hasło

Aby mieć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail celem umożliwienia przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy o wyrażenie poniżej wskazanych zgód

** Zgoda wymagana.

Komentarze (11)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 6 miesięcy temu | ocena +3 / -3

    Bla

    Podniecacie się tymi autobusami elektrycznymi jak by faktycznie wam różnice robiło czy autobus napędza silnik elektryczny lub spalinowy hałasować i tak będą bo sama klimatyzacja działa a te nowe autobusy ani nie kopca tylko słychać klimatyzację z tą różnicą że są 3 krotnie tańsze i zaraz się okaże że tańsze w eksploatacji. Już to widzę jak wszyscy przesiądziemy. Się na elektryki to będziemy dostawać prąd za darmo

  • 6 miesięcy temu | ocena +7 / -7

    Jaki pan taki kram

    A kiedy ruszą kutnowskie autobusy elektryczne bo na razie coś ich nie widać na drogach

    • 6 miesięcy temu | ocena +2 / -2

      Energa

      Autobusy elektryczne już wyjeżdżają na kilka godzin dziennie Problemem jest to, że zakład energetyczny spóźnia się już o kilka miesięcy z wykonaniem przyłączy do ładowarek na pętlach i dlatego nie mogą jeździć normalnie.

    • 6 miesięcy temu | ocena +5 / -5

      Specuś

      Drogi prąd, limity pasażerów nałożone - nie opłaca się. Autobusy usilnie kupione pod dotację mimo że na autobusy hybrydowe była ona większa, a same pojazdy o połowę tańsze - jeden elektryk = 2 hybrydy. Ekonomiczność hybryd względem elektrycznego autobusu o 50% wyższa. Życie ;)

  • 6 miesięcy temu | ocena +7 / -7

    kutnianin

    No dobra lepsze to niż nic......kiedy się rozpocznie inwestycja????. Kiedy ruszy budowa Leroy Marlin, wiadukt na Józefowie, skrzyżowanie na Łąkoszynie........kiedy koniec inwestycji Dworzec PKP

    • 6 miesięcy temu | ocena +0 / -0

      na razie nie będzie

      Leroy Merlin zawiesił inwestycję na czas nieokreślony, bo przez wiadomą sytuację sieci handlowe funkcjonują na skraju opłacalności.

    • 6 miesięcy temu | ocena +1 / -1

      Macko

      Daj spokój, kogo to interesuje, liczenie korona trwa, poza tym czasami UM cos kaze wrzucic, czy cos sie spisze. reszta nie wazna - mediów w Kutnie już nie ma.

  • 6 miesięcy temu | ocena +4 / -4

    Aaa

    2 punkty ładowania porażka.

  • 6 miesięcy temu | ocena +13 / -13

    Tesla

    Też mi nowość. Dlaczego nie ma adnotacji o newsie sponsorowanym? Przecież to nic innego jak reklama ;) szkoda tylko że nie podaliście cen za kWh jakie ta firma oferuje. Aby nie siedzieć cały dzień przy ładowarce tylko szybko naładować trzeba wydać 2.98 zł za kWh. Jest to 3.5x wyższa stawka niż cena rynkowa. Przy takiej stawce pokonanie 100km jest połowę tańsze na korzyść benzyniaka niż elektryka. Warto też nadmienić że prąd w tych ładowarkach jest z elektrowni węglowych, co z pro eko sreko nie ma żadnego związku :) emisja CO2 jest wyższa niż najstarsze silniki diesla. No ale dla niektórych to furora - tak jak elektryki w MZK ;) śmiszne.

    • 6 miesięcy temu | ocena +2 / -2

      Brw

      Cena rynkowa czego?Mając firmę parę dni temu podpisałem umowę z PGE na dostawę energii po 318 kwh więc cena którą wymieniasz jest jak najbardziej rynkowa,a to że gdzieś jest taniej to tylko dlatego że jest to dotowane tylko po to by zachęcić ludzi do elektryków.A jak już się zwiększy zapotrzebowanie to wtedy zobaczycie jaka to ekonomia w elektrykach.

      • 6 miesięcy temu | ocena +4 / -4

        Heniu

        Nie wprowadzaj ludzi w błąd, lub nie daj się rolować przez firmę lub jej pośrednika który najwidoczniej Cię podwójnie nabił. Firma w Kutnie, rozliczenie za miesiąc poprzedni: zużycie 3.193kWh, rachunek całościowy 2.712.83 zł przy umowie bezterminowej ENERGA w taryfie C22b. Co do samochodów elektrycznych: jedyny sens one mają w chwili gdy baterię ładujemy w 100% na swojej umowie i posiadamy panele fotowoltaiczne. Wtedy faktycznie takie auto ma sens. W momencie gdy kupujemy energię od pośrednika, tak jak jest to w przypadku Greenway opłacalność jest zerowa, wręcz stratna. Sam posiadam Kia e-Niro więc wiem z czym ten chleb się je. Serio, jeśli pośrednik lub nawet sam dystrybutor rzucił Ci stawkę 3,18 za kWh ( domyślam się że brakło przecinka ) to czuj się wyd.many i to srogo.