Na wykonawcę tej inwestycji wybrano firmę R&G Plus z Mielca, która realizację tego zadania wyceniła na ponad 2,8 mln. zł. brutto. Tym samym odrzucono drugą z ofert złożoną przez MPTECHNOLOGY, której wartość opiewała na kwotę ponad 3,2 mln. zł.
Warto przypomnieć, że Urząd Miasta zamierzał przeznaczyć na ten cel ponad 3,2 mln. zł.
Tę sprawę na bieżąco śledził Marcin Ciesielski z facebookowej strony Stop Dyskryminacji Kutna.
- Tak więc to już pewne - będzie bilet elektroniczny, nowy portal internetowy dla pasażerów z wygodnymi rozkładami jazdy i informacjami o odjazdach autobusów na bieżąco, śledzenie pozycji autobusów, wyświetlacze informujące o kolejnych przystankach i zapowiedzi głosowe w każdym pojeździe, tablice elektroniczne na kilku przystankach i pozostałe planowane udogodnienia (szczegóły w załączonym wpisie z października, kiedy przetarg został ogłoszony) – czytamy na Stop Dyskryminacji Kutna.
Termin realizacji zadania wynosi 150 dni od dnia zawarcia umowy. Przypomnijmy, że Planowane jest stworzenie nowego systemu informacji pasażerskiej, na który będą się składać cztery elementy:
- Elektroniczne wyświetlacze z godzinami najbliższych odjazdów staną na najważniejszych przystankach. Ten przetarg obejmuje instalację 10 takich tablic na 5 przystankach, ale w przyszłości jest przewidziane zwiększenie ich liczby nawet do 50.
- Wszystkie autobusy zostaną wyposażone w ujednolicone tablice zewnętrzne wyświetlające numery linii i kierunki, wewnętrzne ekrany informacyjne oraz urządzenia do zapowiedzi głosowych. Wszystkie te elementy będą podpięte do komputerów pokładowych, a za ich pośrednictwem do centralnego systemu.
- Powstanie nowa strona internetowa z dynamiczną informacją pasażerską dla wszystkich przystanków.
- Specyfikacja przewiduje interfejs programistyczny (API), który ma w przyszłości umożliwić integrację systemu informacji pasażerskiej z usługami zewnętrznymi, np. jakdojade.pl.
Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.