Duże przejęcie staje się faktem
Tę informację podał serwis dlahandlu.pl.
- To będzie jedna z największych transakcji w branży spożywczej od lat – porównywana do fuzji Kraft Foods i Heinz z 2015 roku. Po sfinalizowaniu, połączona spółka osiągnie przychody roczne na poziomie co najmniej 60 miliardów dolarów, znacznie więcej niż w przypadku wcześniejszego przejęcia Wrigley’s w 2008 roku – podaje dlahandlu.pl.
Chodzi o zgodę wydaną przez Komisję Europejską. Na jej mocy właściciel marek Pringles i Kellogg’s – czyli Kellanova – trafi w ręce Mars.
Wspomniane źródło dodało, że według Komisji Europejskiej to przejęcie nie stanowi zagrożenia dla konkurencji ani konsumentów.
W naszym mieście jako pierwszy tę sprawę nagłośnił profil Invest in Kutno, który jest prowadzony przez Wydział Kultury, Promocji i Rozwoju Miasta Urzędu Miasta Kutno.
- Grupa Mars, Incorporated oficjalnie sfinalizowała przejęcie firmy Kellanova, właściciela marki Pringles. To ważna informacja także z punktu widzenia Miasta Kutno, gdzie od lat działa duży zakład produkcyjny Kellanova, wytwarzający przekąski Pringles na rynki zagraniczne – przypomina Invest in Kutno.
Przedstawiciele UM Kutno zauważają, że dołączenie Kellanova do Grupy Mars – firmy stojącej za takimi markami jak M&M'S World, SNICKERS, Twix czy Skittles – oznacza wejście w struktury jednego z największych i najbardziej stabilnych prywatnych koncernów spożywczych na świecie.
Dodają też, że Mars od wielu obecny lat jest obecny w Polsce, prowadząc działalność produkcyjną w kilku lokalizacjach, m.in. w okolicach Sochaczewa i w Janaszówku.
Zakłady te obejmują zarówno produkcję słodyczy, jak i karmy dla zwierząt, a Polska stanowi ważne zaplecze produkcyjne firmy w Europie.
- Z perspektywy lokalnej wierzymy, że taka zmiana właścicielska będzie sprzyjać stabilizacji działalności oraz tworzyć sprzyjające warunki do dalszego rozwoju, również w Kutnie. Jednocześnie warto pamiętać, że procesy integracyjne w tak dużych grupach mają charakter stopniowy – zauważa Invest in Kutno.
Jak podkreślono, Kutno pozostaje istotnym ogniwem w międzynarodowych łańcuchach produkcji i dostaw, a obecność globalnych marek jest ważnym elementem lokalnego potencjału gospodarczego.
Komentarze (0)