Założeniem władz powiatu jest promowanie naszego regionu i przyciąganie coraz większej liczby turystów. Dlatego też zadecydowano o wydaniu dziesięciu widokówek z najciekawszymi zabytkami oraz widokami przyrodniczymi. Jak na razie ich zdobycie jest możliwe tylko w budynku starostwa. Z kolei władze miasta, podobne widokówki - tylko, że o Kutnie - wydały około dwa miesiące temu - dostępne są w gmachu urzędu
- Planujemy również przekazanie widokówek do pobliskich muzeów znajdujących się na terenie powiatu kutnowskiego – mówi Andrzej Stachowicz, członek zarządu powiatu. - Dobrym pomysłem byłoby również umieszczenie ich w urzędach gminnych. Widokówki przede wszystkim są nasza wizytówką oraz doskonałą pamiątką.
Większość mieszkańców Kutna dostrzega fakt, że w naszym powiecie, a także mieście brakuje upominków oraz pamiątek. Ich zdaniem rozpowszechnienie kartek jest dobrym posunięciem w tym kierunku.
- Na terenie miasta oraz powiatu nie ma żadnych gadżetów, które byłyby charakterystyczne dla naszego regionu – mówi Grażyna Wawrzyńczak, kutnianka. - Jest to duży błąd, gdyż niektóre osoby odwiedzające nas chciałyby mieć chociaż drobny upominek z tej wizyty. Uważam, że jest to dobry sposób, aby wypromować region i dodatkowo na tym zarobić. Zwłaszcza, że od kilku lat w wakacje przybywają do Kutna młodzi baseballiści.
Zdaniem Tomasza Malca, wicedyrektora Małej Ligi Baseballa warto jest inwestować w promocję. Szczególnie, że co roku do Kutna przyjeżdżają spore grupy obcokrajowców.
- Inicjatywa z widokówkami jest trafna – mówi wicedyrektor. - Uważam, że każde działania mające na celu promocję miasta czy powiatu są słuszne. Tym bardziej, że na naszym rynku handlowym pamiątek jest niewiele. Myślę, że goście zagraniczni chcieliby kupić choćby mały drobiazg.
Władze powiatu przyznają, iż chciałyby pozyskać do współpracy instytucję, która zajęłaby się rozpowszechnianiem widokówek na większą skalę. Wówczas mogłyby się one znaleźć w kutnowskich sklepach.
- Zależy nam na tym, jesteśmy otwarci na wszelkiego rodzaju propozycje – mówi członek zarządu.