Reklama

Wiądące marki na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

Opublikowano:
Autor:

Wiądące marki na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Ubezpieczenie to jeden z istotniejszych elementów współczesnego życia. Obecnie można ubezpieczyć prawie wszystko. Najbardziej znane są ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne, zdrowotne, coraz większą popularność zyskują turystyczne.Ale większa świadomość konsumentów sprawia, że ubezpieczyciele wychodzą naprzeciw oczekiwaniom, tworząc oferty dopasowane lepiej do konkretnych grup klientów. Poniżej przedstawiamy TOP 7 firm ubezpieczeniowych obecnych na polskim rynku, dodając, czym nietypowym w dziedzinie ubezpieczeń się zajmują.//

PZU – jedno z najdłużej działających na rynku polskim towarzystw ubezpieczeniowych, którego korzenie sięgają XIX wieku. Obecnie jest to duża grupa kapitałowa, w skład której wchodzą m.in. PZU SA, PZU Życie SA czy Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU SA. Głównym akcjonariuszem towarzystwa jest Skarb Państwa. Grupa PZU jest dla wielu pokoleń synonimem bezpieczeństwa. Potwierdzeniem tego mogą być liczne nagrody zdobywane przez towarzystwo – m.in. The Most Trusted Brand 2004 Przeglądu Reader’s Digest. Obecnie towarzystwo ma jedną z najszerszych ofert na rynku – mogą się ubezpieczać zarówno osoby prywatne, jak i firmy. W ofercie można znaleźć ubezpieczenia nietypowe, niespotykane u innych ubezpieczycieli. Najbardziej jednak firma przoduje w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych, w tym w komunikacyjnych. Ubezpieczeniami na życie zajmuje się PZU Życie, a PTE PZU oferuje otwarte fundusze emerytalne. Żeby osiągnąć jeszcze lepszą pozycję na rynku, w PZU SA mogą się ubezpieczyć też np. szkoły jazdy, właściciele mienia kopalń czy aptek. Jest duża grupa ubezpieczeń OC zawodów prawniczych (radców prawnych, komorników, notariuszy), a także ubezpieczenie eksponatów wystawowych i targowych.

Warta SA to drugi co do wielkości ubezpieczyciel w naszym kraju. Jest obecny na rynku od prawie stu lat – powstała w 1920 r. w Poznaniu. W 2013 r. została ona uznana za jedną z najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku w rankingu Superbrands Polska. Jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek i cieszącą się dużym zaufaniem. Oferta jest kierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm. Można ubezpieczyć samochód, dom, firmę, podróż, życie i zdrowie, odkładać środki na emeryturę i inwestować. Klienci mają do wyboru wiele ofert. Towarzystwo promuje bezpieczeństwo na drodze w postaci atrakcyjnych zniżek za bezwypadkową jazdę. Warta wprowadziła do Polski ubezpieczenia turystów wyjeżdżających za granicę oraz ubezpieczenia dla narciarzy. Przez wiele lat jako jedyni oferowali ubezpieczenia morskie i lotnicze.

Allianz na rynku polskim pojawił się w 1997 r. i od tego czasu stał się jednym z liderów. Firma pochodzi z Niemiec, gdzie została założona pod koniec XIX wieku. Obecnie działa w 70 krajach na świecie. Miłośnicy sportu znają zapewne stadion Allianz Arena w Monachium, którego firma była jednym ze sponsorów. W ofercie można znaleźć ubezpieczenia komunikacyjne, na życie, zdrowotne, inwestycyjne czy turystyczne. Firma ma ciekawą ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych – m.in. wszechstronną pomoc w razie wypadku na terenie prawie całej Unii czy naprawę uszkodzeń spowodowanych nierówną drogą.

Aviva pojawiła się w Polsce w 1992 r. jako Commercial Union (CU). Obecną nazwę przyjęła w 2002 r. Obecnie jest to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce. W ofercie znajdują się ubezpieczenia na życie, zdrowotne, komunikacyjne, podróżne, mieszkaniowe, a także Otwarty Fundusz Emerytalny, fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia dla firm. Klientów kusi gwarancją przyspieszonej likwidacji szkody w przypadku ubezpieczenia mieszkań (10 dni roboczych lub zwrot składki). Ciekawym produktem są pakiety dla młodych rodziców w wieku 18–35 lat czy roczne ubezpieczenie turystyczne dla osób często podróżujących – dzięki czemu nie muszą oni wykupywać osobnych polis na każdy wyjazd. Aviva oferuje również darmową aplikację, która pozwala sprawdzić indywidualny styl jazdy. Więcej informacji na temat aktualnej oferty znajdziesz pod odsyłacze Oferta Aviva.

Interrisk powstało w 1993 jako Szkolne Towarzystwo Ubezpieczeniowe STU SA. W 2006 r. firma dołącza do grupy Vienna Insurance Group i zmienia nazwę na obecną. Grupa jest jednym z największych koncernów ubezpieczeniowych działających na rynkach wschodnioeuropejskich. Towarzystwo oferuje ubezpieczenia zdrowotne, komunikacyjne, majątkowe, turystyczne, a także dla firm. Wśród oferty można wyróżnić ubezpieczenia dla dzieci i młodzieży czy ubezpieczenie zdrowotne bez potrzeby wypełniania ankiety medycznej i ze składką niezależną od wieku ubezpieczanego. Są też specjalne ubezpieczenia dla osób aktywnych. Firma wspiera liczne imprezy sportowe.

Ergo Hestia to firma z polskimi, a dokładniej sopockimi korzeniami. Powstaje w 1991 r., a w 2000 r. wchodzi w skład grupy Ergo, jednego z największych konsorcjów finansowych w Europie. Początkowo zajmowała się ubezpieczeniami przemysłowymi, np. dla górnictwa. Obecnie jej oferta dotyczy ubezpieczeń na życie, komunikacyjnych, zdrowotnych, majątkowych i dla przedsiębiorców. Wciąż jednak przemysłowa gałąź jest bardzo mocna – silnie zaznacza się w branży hutniczej, transporcie, budownictwie. Ubezpieczała budowę obiektów na Euro 2012. Opracowany przez firmę system likwidacji szkód został nagrodzony godłem Teraz Polska.

AXA Direct ma korzenie francuskie – swoją nazwę przyjmuje w 1985, ale działała już od poprzedniego wieku. W 1996 r. staje się jednym z największych towarzystw ubezpieczeniowych we Francji, po fuzji z państwowym ubezpieczycielem. W Polsce firma wypłynęła na fali popularności ubezpieczeń, które można zawrzeć jedynie przez telefon w 2006 r. Jej oferta skupia się głównie na ubezpieczeniach komunikacyjnych. Do dziś jest liderem w sektorze ubezpieczeń direct (). W 2010 r. została odznaczona Złotym Laurem Konsumenta w kategorii ubezpieczeń samochodowych. Jako jedyny ubezpieczyciel w Polsce firma włączyła się w projekt Przyjaciele klienta, którego celem jest edukacja kadry menadżerskiej w budowaniu pozytywnych relacji z obecnymi klientami.

Więcej informacji na temat firm ubezpieczeniowych na stronie, dzięki której powstał artykuł: Firmy ubezpieczeniowe.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE