To pierwszy etap związany z planowaną modernizacją ok. 20-kilometrowego odcinka tej trasy. Prace będą obejmowały m.in. podniesienie nośności drogi do wymaganych dla dróg krajowych 11,5 tony na oś pojazdu; projekt wiaduktu nad linią kolejową Łęczyca – Kutno, nowych przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych; poszerzenie drogi w miejscach, gdzie to możliwe.
Jak podaje portal onet.pl, Maciej Zalewski z GDDKiA informuje, że rozpiętość ofert zgłoszonych w przetargu na wykonanie projektu waha się od ok. 2,4 mln zł do 8,9 mln zł. Dodał, że pięć z nich mieści się w zaplanowanym kosztorysie. Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ocenia, że wybór najkorzystniejszej oferty powinien zająć ok. czterech miesięcy, o ile nie nastąpią odwołania.
Propozycję z najniższą ceną złożyła firma WYG International. Jest warta niespełna 2,4 mln zł przy budżecie zamawiającego wartym 3,121 mln zł.
Wykonawca po podpisaniu umowy, na przygotowanie projektu będzie miał 34 miesiące, jednak ten czas obejmuje także uzyskanie decyzji środowiskowej (musi ją poprzedzić roczna inwentaryzacja przyrodnicza) i zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Ich uzyskanie może zająć nawet półtora roku. Następnie zostanie wybrany wykonawca robót budowlanych, które mają trwać od 12-16 miesięcy bez okresów zimowych.
Wartość całej inwestycji szacowana jest na ok. 190 mln zł.