Rozbudowa drogi wojewódzkiej idzie pełną parą
W połowie ubiegłego roku ruszyła największa inwestycja w historii Żychlina, czyli rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 583. Nowa trasa będzie prowadzić do granic województwa łódzkiego. Zamawiającym jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla poprawy komunikacji regionalnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego.W jej ramach powstają nowe chodniki dla pieszych, bezpieczna droga dla kierowców i rowerzystów. Rozbudowa DW 583 obejmuje szereg prac poprawiających nie tylko funkcjonalność trasy, ale także jej otoczenie: przebudowę i rozbudowę dróg gminnych, przebudowę skrzyżowań, budowę i modernizację chodników, zjazdów i rowów, zatok autobusowych i postojowych.
Jak przebiega inwestycja?
- Widać już m.in. drogę rowerową w kierunku granicy z województwem mazowieckim. Roboty toczą się także na drogach przyległych, obejmując ich przebudowę i modernizację - informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi.
Pierwsze rondo – u zbiegu ulic Łukasińskiego i Traugutta – jest już gotowe w warstwie bitumicznej. Do zakończenia robót pozostała jeszcze do ułożenia kolejna ostatnia warstwa oraz umieszczenie na drodze oznakowania poziomego.
Drugie rondo – na skrzyżowaniu ulic Sannickiej, Orłowskiego i Placu Wolności – tu drogowcy prowadzą prace kanalizacyjne, drogowe i brukarskie. Obecnie obowiązuje tu ruch wahadłowy.
Jak się zmieni nowa droga?
Modernizowana trasa zyska nową jezdnię o szerokości 7 metrów – po dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3,5 metra. Po obu stronach drogi powstaną chodniki oraz droga rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego. Całość infrastruktury zaprojektowano z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie wszystkich uczestników ruchu.
- W ramach inwestycji powstanie też: zatoka autobusowa, zatoka postojowa, nowoczesne słupy oświetleniowe poprawiające widoczność na trasie. Jednym z ważnych elementów inwestycji są dwa powstające nowe ronda, które usprawnią ruch i zwiększą bezpieczeństwo na drodze - wylicza ZDW.
Inwestycja realizowana jest przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, finansowana z środków Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021–2027 . Wartość projektu wynosi ponad 31 mln zł, dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to ponad 26 mln zł.
Komentarze (0)