Przetarg na „Zimowe utrzymanie ulic, dla których zarządcą jest Prezydent Miasta Kutno - Akcja Zima” rozstrzygnięto w ubiegłą środę. Łączna cena brutto za wykonanie tego zadania wyniesie nieco ponad 2 mln. zł. To nieco więcej, niż planowały przeznaczyć na ten cel kutnowskie władze. Łączna kwota brutto, którą zabezpieczył magistrat to niecałe 1,9 mln. zł. Umowa z wykonawcą obowiązuje do końca 2020 roku.
Od razu po ogłoszeniu wykonawcy do naszej redakcji zgłosił się jeden z czytelników, który pytał, dlaczego przetarg został rozstrzygnięty dopiero w połowie stycznia i kto, oraz na jakich warunkach, odpowiadał za zimowe utrzymanie ulic do czasu wyłonienia wykonawcy w przetargu. Przekazaliśmy te pytania do biura prasowego UM. Otrzymaliśmy odpowiedź na te pytania.
Jak informuje nas biuro prasowe UM, 31 grudnia 2017 roku wygasła dotychczasowa umowa na zimowe utrzymanie ulic, dla których zarządcą jest prezydent miasta. Dlatego w październiku magistrat przystąpił do opracowania dokumentacji przetargowej, niezbędnej do wyłonienia nowego wykonawcy tego zadania na okres najbliższych trzech lat.
- W związku z faktem, iż była to procedura unijna obligująca do zastosowania wydłużonych terminów, rozstrzygniecie nowego postępowania przetargowego na zimowe utrzymanie ulic nastąpiło w dniu 17 stycznia 2018 roku. Umowa z wyłonionym wykonawcą Przedsiębiorstwem Budowlano - Produkcyjnym „TRAKT” Bobrzak Tecław Spółka jawna została podpisana w dniu 19 stycznia 2018 roku – informuje biuro prasowe.
Czy to oznacza, że do czasu wyłonienia nowego wykonawcy, czyli przez ponad dwa tygodnie, nikt nie odpowiadał za odśnieżanie kutnowskich ulic? Jak zapewniają kutnowskie władze, postarano się, by nie doszło do drogowego paraliżu.
- Dla zabezpieczenia zimowego utrzymania ulic w ramach Akcji Zima do momentu wyłonienia nowego wykonawcy Miasto zawarło umowę z dotychczasowym wykonawcą usługi tj. PBP "TRAKT" Bobrzak Tecław Spółka jawna – dodaje biuro prasowe.