Reklama

Reklama

[ZDJĘCIA] W Kutnie powstaje ''najnowocześniejsza infrastruktura na świecie''

Opublikowano: czw, 12 gru 2019 06:00
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Na pętlach autobusowych przy dworcu PKP i ul. Batorego montowane są stacje szybkiego ładowania autobusów. To część projektu z dofinansowaniem unijnym, dzięki któremu Miejski Zakład Komunikacji staje się bardziej eko.

Reklama

Inwestycja realizowana jest w ramach poprawy stanu publicznego transportu zbiorowego Miasta Kutno.

Przypomnijmy, że realizacja tego projektu polega na m.in. zakupie 6 autobusów elektrycznych, systemu wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem, 50 wiat przystankowych i 10 tablic informacji pasażerskiej. Szeroko pisaliśmy o tym m.in. TUTAJ.

Teraz na dwóch pętlach autobusowych pojawiają się stacje szybkiego ładowania. Jako pierwszy wczoraj donosił o tym facebookowy profil Stop Dyskryminacji Kutna.

Umowę z Ekoenergetyka-Polska podpisano w czerwcu br. Prezes firmy podkreślał wówczas, że infrastruktura systemu ładowania w naszym mieście będzie jedną z najnowocześniejszych, wykorzystywaną obecnie w Europie i na świecie.

- Infrastruktura ładowania przechodzi obecnie bardzo dużą metamorfozę, a infrastruktura systemu ładowania dla Kutna będzie jednym z najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych dziś w Europie i na świecie. Pan prezydent podpisując dziś umowę kupuje sprawdzoną technologię, która, mam nadzieję, nie zawiedzie oczekiwań - mówił w trakcie podpisania umowy prezes Ekoenergetyki-Polska, Bartosz Kubik.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (23)
  • 2 lata temu | ocena +8 / -8

    Kto dzieli

    Proszę wpisać Komunikacja Miejska Tomaszow Mazowiecki... teź projekt unijny. Bardzo podobna kwota.. zresztą proszę porównać...

    • 2 lata temu | ocena +23 / -23

      A.

      Z tym że Tomaszów Mazowiecki zakupił pojazdy hybrydowe, nie elektryczne. Więc zrobili o wiele lepszą inwestycję niż Kutno. Nawet sama baza wygląda o niebo lepiej niż nasz MZK. Posiadają odnawialne źródła energii, pompy ciepła, zbiorniki na wodę deszczową która przeznaczana jest na mycie autobusów. Więc są miasta kt&oacut... Rozwiń

      • 2 lata temu | ocena +9 / -9

        Grzegorz

        I warto nadmienić że posiadają bezpłatną komunikację dla osób które rozliczają swój podatek w tym mieście, wystarczy wyrobić darmową kartę. Prócz darmowej komunikacji również strefa parkowania kosztuje 20 zł miesięcznie. Fajnie by było gdyby Kutno chociaż wprowadziło darmową komunikację dla posiadaczy samochod&oac... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +33 / -33

    Grzegorz

    Fajnie to wygląda tylko pytanie czy będzie opłacalne i nie poniesie za sobą większych cen biletów i wymuszania na urzędzie miasta wyższych dotacji dla komunikacji? Rząd już zapowiada wzrost cen prądu w przedziale 15-40%, przez co przedsiębiorstwo będzie płacić koło 0.70/75gr za 1kWh. Autobusy w okresie wiosna-lato na bateriach 200kWh będą mi... Rozwiń

    • 2 lata temu | ocena +30 / -30

      Grzegorz

      Poszperałem trochę w sieci. Katowice za 5 Solarisów Urbino 12 electric ( te same co dostaje Kutno ) 14 sierpnia 2019 zapłaciło 15.000.000 zł, czyli 3 miliony za sztukę. W 2014 roku Kraków za zakup Solaris Urbino 12 spalinowe zapłaciło za sztukę 845 tysięcy. Zakładając że Kutno przy 6 sztukach wynegocjowało 2.5 miliona za sztukę to w t... Rozwiń

    • 2 lata temu | ocena +4 / -4

      niespecjalista

      Autobusy elektryczne zostały sfinansowane przez Unię Europejską w 75%, więc dla MZK ich kupno jest opłacalne. Nie byłoby opłacalne, gbyby musiały zostać kupione ze środków własnych - i dlatego ostatnio kupione w taki sposób solarisy są spalinowe.

      • 2 lata temu | ocena +21 / -21

        Grzegorz

        Autobusy z silnikami o normie euro 6 również są dofinansowywane z unii. Przykład Łodzi czy Warszawy. Artykułów masz mnóstwo o tym. Na spalinówki Kutno nie dostało drugiej dotacji z racji na otrzymanie pod elektryki. Gdyby od razu poszła dotacja pod spalinowe to byśmy mieli 35 sztuk autobusów z normą euro 6, a nie ... Rozwiń

      • 2 lata temu | ocena +1 / -1

        niespecjalista

        Oczywiście to jest redystrybucja pieniędzy z podatków - ale przynajmniej z podatków obywateli całej Unii, a nie tylko Kutna. Oczywiście jest to podział niesprawiedliwy - na przykład mieszkańcy Warszawy zyskują na tych dofinansowaniach najwięcej (bo pieniądze na wkłady własne samorząd ma największe), mieszkańcy Kutna średnio dużo, a m... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +13 / -13

    Gulas55

    Fajnie, że najnowocześniejsza infrastruktura na świecie, ale to tego by się przydało jeszcze mądre ustyłowanie przestanków autobusowych. Napiszę tu na przykładzie lini nr 10 która z dworca PKP na ul. Intermodalną jedzie 50 minut. Pierwszy przystanek na tej linii, który powinien być skorygowany to szpital. Autobus na skrzyżowan... Rozwiń

    • 2 lata temu | ocena +0 / -0

      BN

      Zgadzam sie z Gulass55. Wlasnie wracam z pracy autobusem nr 10. Stracilismy 10 min bo w pini wsiadla 1 osoba i potem ladny korek na krajowce -czy to ma sens sytuacja jest powtarzalna. Absurdem sa przystanki na holenderskiej-jozefow . Tam wysiada 1 osob ktora wsiada na petli Łąkoszyn ( pewnie bez biletu). Jezeli MZK jest takie dobre to powinni prze... Rozwiń

    • 2 lata temu | ocena +7 / -7

      A.

      Jeżeli chcesz aby Twoje przemyślenia trafiły do osób odpowiedzialnych za rozkład, trasy i rozmieszczenie przystanków to jedyna droga jest formą oficjalnego pisma wysłanego lub złożonego u przewoźnika. Wypowiedzi na portalach czy wysyłki e-mail nie docierają do tych co powinno. Na oficjalne pismo spółka miejska która jest... Rozwiń

      • 2 lata temu | ocena +9 / -9

        Awruk Anabej

        Zmorą w Kutnie jest to, że prezydent i wiceprezydenci nie przejmują się potrzebami mieszkańców, tylko budują sobie pomniki z betonu (pl. Wolności) i z drewna (stawiana od podstaw rudera "saska"). Na takie fanaberie są wydawane dziesiątki milionów złotych (co najmniej 60 mln), a nie ma pieniędzy na zmiany rzeczywiście funkcjo... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +4 / -4

    A.

    Może dyrekcja lub UM wypowie się na temat jakie stawki za kWh zostały wynegocjowane z dostawcą? Bo w dobie kiedy PiS chce podnieść astronomicznie ceny prądu dla przedsiębiorstw może to być nieopłacalne i stanie się to studnią bez dna - tak jak Łódzkie lotnisko.

  • 2 lata temu | ocena +14 / -14

    CBA

    Njnowoczsniej? Noooo bo i prezes z dyrektorami są najmądrzejsi na swiecie.Przynajmniej sami tak uważają.Ciekawe czy szczoteczki noszą przy bie

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    Mm

    Może wreszcie znikną te kopciuchy za którymi można się udusić w aucie

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    Janusz

    a mozna podladowac baterie w swoim passacie ?

  • 2 lata temu | ocena +4 / -4

    zlomiarz

    beda rozbierac te stacje na miedziuche hehe

  • 2 lata temu | ocena +12 / -12

    Kłamczuszek

    A moźe to natryski myjace te upećkane autobusy....

  • 2 lata temu | ocena +2 / -2

    Janek

    ten biały autobusik na zdjęciu już się ładuje?

  • 2 lata temu | ocena +6 / -6

    babcia.

    koniec ze starymi dymiącymi trupami. HURA>