Policja szczegółowo opisywała swoje wymagania wobec pojazdów. Mają przewieźć 8 osób z wyposażeniem, co daje łączną masę zespołu na poziomie 960 kg. Mają umożliwiać przeprowadzanie operacji policyjnych, jeździć co najmniej 95 km/h na drodze utwardzonej i 30 km/h na bezdrożach. Silniki mają generować co najmniej 850 Nm i mieć pojemność 6,5 l. Zbiorniki paliwa mają pozwalać pojazdom na pokonywanie dystansu 650 km po drogach twardych oraz 300 km po drogach gruntowych lub bezdrożach.
Przetarg wygrała kutnowska firma, a wartość zaproponowanej przez nią oferty opiewa na kwotę ok. 25 mln. zł.
Umowę podpisano wczoraj. Osiem lekkich transporterów opancerzonych kutnowskiej produkcji ma trafić do policji do końca 2020 roku.
- Zgodnie z tradycją, Komenda Główna Policji nie informuje o szczegółach dotyczących zamawianego sprzętu. Nieoficjalnie producent z Kutna zaoferował policjantom samochody opancerzone Tur VI, których premiera miała miejsce w czasie MSPO 2018 w Kielcach. Nowy sprzęt pozwoli na wycofanie z eksploatacji kołowych transporterów opancerzonych BTR oraz dwóch samochodów pancernych Dzik-1 – czytamy na zbiam.pl.
W galerii kilka zdjęć ze strony AMZ Kutno, na którym można zobaczyć pojazd TUR VI. Natomiast poniżej znajduje się materiał filmowy autorstwa portalu defence24, w którym omawiana jest sama konstrukcja tego pojazdu.