Oszust uderzył na osiedlu Dąbrowa w Łodzi, kontaktując się z emerytami i tłumacząc, że jest z ZUS-u i że w danych emeryta jest pewna nieścisłość, która może spowodować, że wypłata trzynastej emerytury nie zostanie wypłacona.
- Nie dajmy się nabrać. Osoby uprawnione otrzymają trzynastą emeryturę w ten sam sposób jak świadczenia, które otrzymują co miesiąc. Jeśli emeryt otrzymuje swoje świadczenie na konto, trzynasta emerytura będzie przelana na to samo konto, a jeśli emeryturę co miesiąc przynosi listonosz, to w ten sam sposób przekazane zostanie trzynaste świadczenie. W sprawie trzynastej emerytury nie składa się żadnych wniosków. ZUS sam weryfikuje uprawnienia. Nie dajmy się wiec też oszukać na ewentualnie oferowaną pomoc w napisaniu niepotrzebnego wniosku - alarmuje Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.
Pamiętajmy też, że ZUS sprawy z klientami załatwia listownie lub w placówkach Zakładu, a także poprzez uwierzytelniony profil na Platformie Usług Elektronicznych. Osobiste odwiedzenie klientów przez pracowników ZUS w ich domach jest wyjątkowo rzadkie. Dotyczy sytuacji, gdy przeprowadzana jest kontrola wykorzystania zwolnień lekarskich lub kontrola płatnika składek, którego siedziba firmy jest jednocześnie miejscem jego zamieszkania.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS powinien skontaktować się ZUS dzwoniąc do Centrum Obsługi Telefonicznej pod numer: 22 560 16 00.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.