Rejestracja i logowanie

Co z rowerami miejskimi w Kutnie? Operatorowi grozi upadłość!

Wydarzenia 21-05-2020 Autor: bnp
14
Co z rowerami miejskimi w Kutnie? Operatorowi grozi upadłość!

Mocno we znaki operatorowi kutnowskich rowerów miejskich dała się panująca pandemia koronawirusa. Firma Nextbike odnotowała bowiem ogromny spadek przychodów, w związku z czym zmuszona była podjąć szybkie, zdecydowane kroki, by uniknąć upadłości. Czy to oznacza koniec miejskich jednośladów?

W wydanym przez zarząd firmy oświadczeniu czytamy pandemia wirusa SARS-CoV-2 spowodowała nagłe i niemożliwe do przewidzenia negatywne skutki finansowe dla spółki. Nextbike Polska S.A., podobnie jak wiele innych firm z branży transportowej, boryka się obecnie z gwałtownym spadkiem przychodów w związku z obowiązującym do 1 kwietnia do 5 maja zakazem korzystania przez użytkowników z rowerów miejskich.

Zarząd Nextbike Polska S.A. podjął więc decyzję o złożeniu wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Przyspieszone postępowanie układowe to jedno z czterech postępowań restrukturyzacyjnych, a jego nadrzędnym celem jest uniknięcie ogłoszenia upadłości dłużnika poprzez zawarcie układu z wierzycielami.

Co to zonacza w praktyce?

– Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie - uspokaja Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska S.A. - Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce – mówi P. Wójcik.

W ocenie zarządu, przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach.

 

komentarze (14)
Dodaj komentarz

Ci cali rowerzyści to zmora kierowców.

Tak dla rowerów miejskich !!!

Nie dla rowerów miejskich!!!!!!

Rowery miejskie są OK, Bardzo praktyczne. Ja nie jeżdżę nimi na żadne wycieczki, ale często dojeżdżam do aquaparki, na dworzec PKP, albo to parku wiosny ludów. ale potrzeba więcej stacji.

PiS wszystko likwiduje dzisiaj miała być LISTA PRZEBOJÓW 3 nr.1999 NIE będzie!!!!!! LUDZIE OBÓDŹCIE SIĘ takiej chcecie Polski ?

Bez radia da się żyć. Nie przesadzaj.

Sa potrzebne. Ja korzystam. Wielu moich znajomych korzysta. Swoja droga dziwne ze zakazali korzystac z powodu koronawirusa z roweru ktorym jade sam a autobusami miejskimi mozna jezdzic w kilka osob ? Gdzie tu logika ?

Jak to gdzie logika, a zdezynfekujesz rower sam po uzyciu odpowiednia chemia? Zapewne nie, autobusy sa odkazane, a przynajmniej byc powinny. MZK ma do tego moce przerobowe, a rowery miejskie w sumie kto mialby odkazac, moze Straz Miejska przy okazji patrolowania ulic, bo przeciez dodatkowych etatow nikt nie utworzy do tej czynnosci w dobie kryzysu, a sama logistyka jest dosc trudna do ogarniecia biorac pod uwage rozproszenie floty pojazdow.

Zakaz dla rowerow wprowadzano gdy jeszcze nie funkcjonował nakaz noszenia maseczek. Rowerzysta bez maseczki "rozdmu****e" zarazki na kilka metrów wiec bylby zagrozeniem dla innych.

Autobus dezynfekuja po wejsciu / wyjsciu kazdego pasazera? Nie. Co najwyzej raz dziennie. Rowery miejskie sa raz dziennie sprawdzane i rozprowadzane po stacjach przez obsluge ktora takze je wtedy dezynfekuje. Z rowerow kozysta codziennie mniej ludzi niz z autobusow, wiec co jest bezpieczniejsze? Poza tym mozna uzywac swoich gumowych rekawiczek. I na rowerze jestes sam a nie w zskmkietej przestrzeni z innymi.

I bardzo dobrze. Te rowery nikomu do szczęścia nie są potrzebne.

Właśnie że są potrzebne. Nie każdy ma swój rower i warunki do jego przechowywania. A nawet jeśli posiada swój to ma wygodę bo nie musi go wystawiać z piwnicy z klatki, a pozniej zapinac kolo pracy- wygoda pod warunkiem bliskości stacji roweru od domu i drugiej stacji od pracy. A swoim zawsze można jeździć na wycieczki w wolne dni.

Nie można wyjeżdżać poza miasto. Chyba że do parku

Może. Regulamin punkt VIII: "12. Wypożyczony rower może być używany w obszarze funkcjonowania Systemu Rowerowe Łódzkie. W trakcie trwania wypożyczenia użytkownik może wyjechać poza obszar funkcjonowania Systemu, jednak zobowiązany jest powrócić przed zakończeniem wypożyczenia i zwrócić go w obszarze funkcjonowania Systemu Rowerowe Łódzkie, "

dodaj komentarz
Średnio co 2-3 tygodnie ktoś z forum jest zgłaszany na policję, wykrywa się ponad 80% przypadków! Większość piszących zostaje ukarana...
Czytaj także