reklama

Czy szkoła ma obowiązek opracować IPET?

Materiał promocyjny

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Czy szkoła ma obowiązek opracować IPET? - Zdjęcie główne

Czy szkoła ma obowiązek opracować IPET?

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura i EdukacjaPrzy Fundacji „Pro Aperte” funkcjonuje Społeczne Pogotowie Interwencyjne. Celem działania pogotowia jest zapewnienie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami oraz ich rodzinom w zawiłościach systemowych w obszarach edukacyjnym, orzeczniczym i socjalno-bytowym. Interwenci pogotowia podejmują również działania strażnicze, monitorując, by prawa osób z niepełnosprawnością były respektowane. Zależy nam również na zapewnianiu wsparcia osobom opiekuńczym.

  Od 1 lipca 2024 Fundacja „Pro Aperte” realizuje projekt „Wzmocnienie działań strażniczych poprzez rozwój Pogotowia Interwencyjnego”. Projekt stworzył możliwość udzielenia osobom zgłaszającym się o wsparcie do interwentów pogotowia bezpłatnych interwencji w zakresie ochrony należnych im praw.  Ponadto interwenci pogotowia mieli okazję szkolić się u specjalisty w zakresie działań interwencyjnych, aby jeszcze rzetelniej udzielać niezbędnego wsparcia.  

Jedna z interwencji, którą przeprowadzono w Pogotowiu dotyczyła organizacji zespołu IPET w szkole ponadpodstawowej.

Do interwenty pogotowia zgłosił się do rodzic dziecka w spektrum autyzmu, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego od kilku miesięcy.  Szkoła sugerowała rodzicowi rezygnację z przeprowadzenia zespołu IPET-owego. Rodzicowi szczególnie zależało na odbyciu się zespołu, ponieważ chciał poruszyć temat egzekwowania właściwych postaw nauczycieli wobec ich dziecka. W szczególności zachowania jednego z nauczycieli.

Interwent przekazał informację o tym, że szkoła ma obowiązek opracować IPET. Wynika to z podstawy prawnej, którą jest z art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe. Szczegółowe informację o tym jak powinno wyglądać sporządzenie IPETu można znaleźć w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowywania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Grant realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu SPLOT WARTOŚCI

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE