Od 1 lipca 2024 Fundacja „Pro Aperte” realizuje projekt „Wzmocnienie działań strażniczych poprzez rozwój Pogotowia Interwencyjnego”. Projekt stworzył możliwość udzielenia osobom zgłaszającym się o wsparcie do interwentów pogotowia bezpłatnych interwencji w zakresie ochrony należnych im praw. Ponadto interwenci pogotowia mieli okazję szkolić się u specjalisty w zakresie działań interwencyjnych, aby jeszcze rzetelniej udzielać niezbędnego wsparcia.
Jedna z interwencji, którą przeprowadzono w Pogotowiu dotyczyła organizacji zespołu IPET w szkole ponadpodstawowej.
Do interwenty pogotowia zgłosił się do rodzic dziecka w spektrum autyzmu, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego od kilku miesięcy. Szkoła sugerowała rodzicowi rezygnację z przeprowadzenia zespołu IPET-owego. Rodzicowi szczególnie zależało na odbyciu się zespołu, ponieważ chciał poruszyć temat egzekwowania właściwych postaw nauczycieli wobec ich dziecka. W szczególności zachowania jednego z nauczycieli.
Interwent przekazał informację o tym, że szkoła ma obowiązek opracować IPET. Wynika to z podstawy prawnej, którą jest z art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe. Szczegółowe informację o tym jak powinno wyglądać sporządzenie IPETu można znaleźć w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowywania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Grant realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu SPLOT WARTOŚCI