reklama

6 języków obcych biznesowych, które warto poznać

Opublikowano:
Autor:

6 języków obcych biznesowych, które warto poznać - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

LifestyleZnajomość języków obcych jest dziś pożądaną umiejętnością stawianą kandydatom przez pracodawców w zamieszczanych ofertach pracy. Wnioski płynące z wielu badań społecznych pokazują, że zarówno język rosyjski biznesowy, niemiecki biznesowy czy hiszpański w biznesie, nie jest tak popularny jak angielski w biznesie. To właśnie ten ostatni stał się coraz bardziej popularny w elitarnych kręgach wpływowych ludzi na świecie. Staje się coraz bardziej popularny i powszechny na kierunkach biznesowych czy związanych z handlem międzynarodowym na uczelniach wyższych, ale także w prywatnych szkołach języka angielskiego w trakcie trwania kursu językowego.

Najważniejsze biznesowe języki obce na świecie

Absolwenci wspomnianych kierunków na uczelniach oraz słuchacze szkół językowych, którzy rozwijali w sobie umiejętności językowe w obszarze biznesowym, znajdują z łatwością zatrudnienie w prestiżowych na rynku pracy firmach, otrzymują intratne stanowiska pracy oraz statystycznie szybciej awansują na wyższe stanowiska menedżerskie. To wszystko jest możliwe dzięki znajomości najważniejszych języków biznesowych na świecie, a w szczególności angielskiego.

Najczęściej używany język świata

Wśród kilku tysięcy języków obcych, których używa się na całym świecie, najczęściej używanym w relacjach interpersonalnych w środowiskach międzykulturowych jest język angielski. Znajduje się on zaraz na drugim miejscu po języku chińskim. Jednak to angielski zdominował obszar relacji biznesowych, zawodowych, branżę turystyczną i gospodarkę wolnorynkową. Posługuje się około 1 200 mln osób na świecie. Są to przede wszystkim ludzie biznesu i nauki, branża medialna i kulturowa, pracodawcy, osoby zatrudnione w korporacjach międzynarodowych i wielu innych przedstawicieli różnych grup społeczno-zawodowych. Warto zatem posiadać umiejętność posługiwania się tym językiem.

W wielu krajach Ameryki Łacińskiej społeczności posługują się językiem urzędowym, którym jest język hiszpański. Nie stoi nic na przeszkodzie aby w codziennych kontaktach międzyludzkich posługiwać się angielskim. Wschodnie regiony Europy zdominowane zostały przez język rosyjski, który z pewnością ułatwia nawiązywanie kontaktów biznesowych z tzw. wschodem, a szczególnie z Rosją. Nie jest on jednak tak popularny jak angielski. Dzięki licznym programom wymiany młodzieżowej na uniwersytetach, które obejmują transgraniczne projekty ponadnarodowe, modnym stał się właśnie język angielski. Scala on obecnie relacje osób pochodzących z różnych kontynentów.

Najpopularniejszy język biznesowy - angielski

Business English - tak właśnie nazywa się najbardziej popularny język biznesowy przez sektor administracji na całym świecie. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach biurowych posługują się nim nie tylko w relacjach ze swoimi klientami ale także w kontaktach ze swoimi przełożonymi. Anglojęzyczni odbiorcy naszych komunikatów stosunkowo szybciej zrozumieją nasze intencje biznesowe jeśli będą one przekazywane właśnie po angielsku. Praca w środowisku międzykulturowym wymusza posługiwanie się angielskim na poziomie swobodnej komunikacji.

Odpowiednie przygotowanie zapewni niewątpliwie nauka w szkole językowej. Profesjonalna kadra oraz dostępność native speakerów pozwoli każdemu słuchaczowi szlifować angielski w biznesie. Inwestycja w rozwój umiejętności językowych przyniesie wymierne korzyści. Warto zatem poznać tajniki zwrotów oraz specyfikę słów w kontekście zawieranych i rozwijanych relacji biznesowych w języku angielskim. Osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych w firmach o międzynarodowym charakterze, posługują się na co dzień angielskim w biznesie w sytuacjach podpisywania ważnych dla firmy kontraktów handlowych. negocjacjach biznesowych, czy w procesie poszukiwania nowych rynków zbytu dla swoich produktów i usług.

Angielski w biznesie jest pomocny osobom prowadzącym konferencje i sympozja biznesowe. Niezbędny okazuje się także w pracy tłumacza na takich eventach. Popularność angielskiego w biznesie rośnie z każdym rokiem o czym świadczą liczby zainteresowanych słuchaczy w szkołach językowych.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą BS-ICT

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE