Amazon SEO – pozycjonowanie na marketplace

Opublikowano:
Autor:

Amazon SEO – pozycjonowanie na marketplace - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Amazon jest obecnie światowym potentatem wśród platform sprzedażowych i sklepów internetowych. Jest to firma, która zatrudnia prawie 800 tysięcy ludzi z całego świata. Początki platformy sięgają roku 1994, kiedy Jeff Bezos założył księgarnię internetową. Z niewielkiej księgarni w ćwierć wieku powstał sklep, a następnie platforma sprzedażowa, która ma bardzo szeroką ofertę dla milionów użytkowników.

Amazon SEO - dlaczego jest ważne?

Pozycjonowanie i Amazon SEO polega na optymalizacji listy produktów, które mają w efekcie znaleźć się na najwyższych pozycjach w rankingu wyszukiwania. Procesy pozycjonowania na Amazon pozwalają ułatwić algorytmowi znalezienie odpowiedniej oferty produktowej i pokazanie jej kupującym. Algorytm, którego używa Amazon to A9, szeregujący oferty na podstawie tego, jakie jest prawdopodobieństwo, że osoba szukająca produktu skorzysta z jego zakupu. Amazon SEO pozwala zwiększyć sprzedaż, co może być interesujące dla sprzedających, tym bardziej że w styczniu została uruchomiona polska wersja platformy. Polskie firmy będą miały ogromną szansę promocji swoich produktów i zwiększenia zysków ze sprzedaży o ile zadbają o odpowiednią strategię pozycjonowania.

Jakie są kluczowe elementy w pozycjonowaniu na Amazon?

Amazon podobnie jak Google ma swój algorytm wyszukiwania. W pierwszej kolejności przeszukiwane są produkty pasujące do oczekiwań klientów, a następnie posortowane tak, aby znalazły się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Aby tak się stało, należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów optymalizacyjnych. Istotne są więc słowa kluczowe, które można analizować przy pomocy specjalnych narzędzi, jednak są one przeznaczony głównie dla zagranicznych serwisów. W Polsce na początek wystarczy Ahrefs, który udostępnia wyszukiwarkę fraz kluczowych dla Amazon SEO.

Ważne jest także zoptymalizowanie title produktów. Tworząc tytuł oferowanego produktu należy pamiętać o tym, aby zawrzeć w nim najważniejsze informacje i słowo kluczowe. Ponadto należy stanowczo unikać przesycenia frazami kluczowymi, ponieważ praktyka ta może zostać źle odebrana przez algorytm A9. Jak w przypadku pozycjonowania stron w Google, ważne jest również dobre opisanie oferowanych produktów. W tym przypadku można zastosować dwie funkcjonalności - opis produktu i jego cechy. Kluczowe cechy produktu pojawiają się w pierwszym widoku, tuż pod tytułem i obok grafiki. Jest to bardzo ważna kwestia optymalizacji pod kątem zajmowania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Druga sekcja, jaką jest opis produktu zawiera najczęściej specyfikację techniczną produktu, jego cechy szczególne oraz parametry. CO istotne, posiada ograniczoną ilość znaków, która wynosi 2000 zzs. Opis musi zawierać konkretne informacje, które będą podane w estetyczny i przystępny sposób.

Optymalizacja grafik w Amazon SEO jest kolejną kwestią, która ma wpływ na pozycjonowanie produktów na platformie Amazon. Główna grafika pojawia się w wynikach wyszukiwania wraz z tytułem. Warto zadbać o to, aby zoptymalizować zdjęcia zgodnie z wytycznymi Amazona. Co ważne, zamieszczanie dodatkowo wideo produktu może wpłynąć na jego atrakcyjność i w efekcie na zwiększenie sprzedaży. Ciekawostką są natomiast tak zwane backend keywords, czyli słowa kluczowe, które są niewidoczne. Amazon SEO umożliwia wpisanie tych fraz kluczowych w odpowiednim miejscu. Ważne jest to, że w tym przypadku liczy się kolejność wpisanych słów kluczowych, a algorytm poprawia literówki, więc nie należy specjalnie umieszczać zapytań z literówkami.

Jak śledzić pozycje w Amazon SEO?

Śledzenie pozycji produktów w Amazon może odbywać się na dwa sposoby - ręcznie lub przy pomocy dedykowanego narzędzia. Ręczne sprawdzanie pozycji oferty produktowej polega na wpisaniu obok frazy kluczowej unikalnego numeru ASIN, który jest Standardowym Numerem Identyfikacyjnym Amazon dla naszego produktu. Jeśli w wynikach wyszukiwania nie wyskoczy żaden rezultat, to oznacza, że produkt nie został zaindeksowany. Jeśli chodzi i śledzenie pozycji w rankingu, należy po prostu przewijać stronę, co jest dość uciążliwe, szczególności, gdy chcielibyśmy to robić regularnie. Drugim sposobem jest skorzystanie z automatycznego śledzenia pozycji. Służy do tego specjalne narzędzie, które na chwilę obecną nie jest dostępne w Polsce.

Amazon SEO - podsumowanie

Jak widać działania SEO różnią się nieco od pozycjonowania stron internetowych w Google. Cel obu działań jest jednak taki sam - wypromowanie w taki sposób strony lub produktu, aby zyskiwał on jak największą klikalność, widoczność, a tym samym także większą sprzedaż. Ponadto zwiększa się jeszcze rozpoznawalność marki, co ma przełożenie na budowanie relacji z potencjalnymi klientami i ich lojalności.

Więcej porad o marketingu internetowym - https://rankarchitects.com/pl/blog/.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy