Etapy pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

Opublikowano:
Autor:

Etapy pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle

Wielowymiarowy i ciągły proces, jakim jest pozycjonowanie stron www, wymaga podejmowania właściwych działań w odpowiednim czasie. Choć klucz do skutecznej optymalizacji serwisu oraz zdobywania topowych miejsc w Google tkwi w indywidualnie zaprojektowanej strategii, istnieją pewne standardy, zgodnie z którymi pozycjonowanie dzieli się na konkretne, następujące po sobie etapy. O tym, jak wygląda droga do wypracowania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, piszemy poniżej.

Etap I: przygotowanie i analityka

Po wybraniu firmy do obsługi SEO następuje wstępne zapoznanie się z witryną klienta oraz branżą, w której działa. Na tym etapie weryfikacji podlega dotychczasowa historia domeny – także pod kątem ewentualnych kar nakładanych przez Google. Określa się również grupę docelową, by wybrać adekwatne frazy kluczowe. Specjaliści oceniają konkurencyjność danej branży, co pozwala określić czas potrzebny do uzyskania wysokiej pozycji w rankingu. Równie istotny element to sprawdzenie profilu linków oraz historii podejmowanych wcześniej działań SEO.

Zwieńczenie tego etapu to przygotowanie indywidualnej propozycji współpracy oraz zawarcie umowy na pozycjonowanie stron internetowych.

Etap II: właściwe SEO

Pozycjonowanie stron zawsze rozpoczyna się od analizy słów kluczowych i wyboru tych, które w najlepszy sposób opisują dany biznes w internecie oraz cieszą się największą popularnością wśród użytkowników zainteresowanych ofertą klienta. Następnie specjalista przeprowadza audyt SEO, na podstawie którego zidentyfikowane zostają elementy wymagające modyfikacji. Czynności te nazywane optymalizacją witryny obejmują zarówno jej strukturę, koncentrując się na takich aspektach jak m.in.:

- szybkość ładowania,

- rozmiary grafik,

- przyjazne adresy URL,

- responsywność portalu,

- kod HTML strony

- i znajdującą się w jej obszarze treść.

Przygotowanie wartościowego contentu to jeden z najważniejszych elementów składających się na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, dlatego ważne, by treści spełniały kryterium unikalności, aktualności oraz były odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Z punktu widzenia marketingu internetowego należy używać języka korzyści, natomiast standardy UX wymagają, by tekst został właściwie sformatowany.

Linkowanie w pozycjonowaniu witryn www

Popularność serwisu internetowego buduje się poprzez pozyskiwanie wartościowych odnośników zewnętrznych. Niezwykle istotna jest tu dbałość o różnicowanie profilu linków zwrotnych, dlatego do domeny powinny kierować zarówno odnośniki z innych portali, blogów oraz social mediów, jak i forów czy katalogów internetowych.

Biorąc pod uwagę fakt, że pozycjonowanie stron to proces ciągły, do jego integralnych elementów należy również bieżące monitorowanie zmian, połączone z właściwym i często błyskawicznym reagowaniem na nie. Przy braku zadowalających efektów podejmowane są dodatkowe działania optymalizacyjne pozwalające poprawić widoczność oraz skutkujące zwiększeniem współczynnika konwersji.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE