Problem nieterminowych wpłat
Dostarczenie usługi lub produktu w przypadku dużych transakcji nie zawsze wiąże się z natychmiastową płatnością. Zazwyczaj usługobiorca zobowiązuje się do spłacenia należności w wyznaczonym terminie (najczęściej 30 dni). W praktyce nie wygląda to jednak tak kolorowo. Kontrahenci często zwlekają z dokonywaniem wpłat, co ma bezpośredni wpływ na finansowe możliwości usługodawcy. Opłacenie podatków, zakup materiałów do produkcji czy chociażby wynagrodzenia dla pracowników – na tych polach może odbić się brak terminowych wpłat. Jest to praktyka bardzo niekorzystna, ponieważ może wpędzić przedsiębiorstwo w finansowe kłopoty.
Jak działa faktoring?
Jak działa przedsiębiorstwo oferujące faktoring dla firm? Wykupuje fakturę, której czas realizacji jeszcze nie upłynął i wypłaca przedsiębiorcy odpowiednią część jej wartości (od 60 od 90%). Pozostała część tej sumy wpłynie na konto klienta w momencie, gdy wszystkie należności zostaną uregulowane przez płatnika. Dzięki temu przedsiębiorca nie jest uzależniony od nieterminowych wpłat zobowiązań i może funkcjonować bez zakłóceń, planując kolejne działania finansowe.
Szybka wpłata, szybki zysk
Korzystanie z takiej usługi niesie za sobą wiele korzyści. Z pewnością jest to dobre rozwiązanie dla firm, dla których nieterminowe spłaty należności oznaczały potrzebę zaciągania kredytów. Współpraca wyłącznie z pewnymi i rzetelnymi spółkami to marzenie każdego przedsiębiorcy. Faktoring pozwala na monitorowanie i weryfikację kontrahentów, dzięki czemu ryzyko strat finansowych spowodowanych niewypłacalnym klientem jest minimalne.
Specjaliści w faktoringu dla firm oferują swoim klientom wiele możliwości dopasowywania usługi do własnych potrzeb. Może ona dotyczyć wszystkich faktur bądź tylko kilku wybranych. Można sprzedawać je osobno bądź w pakietach – wszystko zależy od upodobań przedsiębiorcy. Szybki dostęp do gotówki to także większa elastyczność. Wydłużenie terminów płatności niektórym partnerom zwiększy konkurencyjność firmy.
Wybieraj tylko specjalistów
Warto pamiętać, że wybór solidnego faktora jest bardzo istotny i wpływa na wizerunek naszego przedsiębiorstwa. To on będzie pośrednikiem w kontaktach pomiędzy dostawcą usługi a klientem, dlatego należy zatroszczyć się o to, czy nie odbywało się to kosztem pogorszenia opinii o firmie.