- Odpowiedni dobór tematu artykułu – copywriter powinien instynktownie wyczuwać, jaki temat może zaciekawić potencjalnego czytelnika. Dobrze jest, jeśli orientuje się, dla jakich odbiorców tworzy dany tekst, gdyż musi, aby przekaz był dobrze zrozumiany, dobrać odpowiedni język i sposób wyrazu.
- Dobór słów kluczowych – tworząc tekst promujący daną stronę internetową warto zorientować się, jakie słowa kluczowe powinny w nim wystąpić. Pamiętajmy jednak, żeby nie wybierać zbyt wielu fraz na jeden artykuł, gdyż wtedy wprowadzimy chaos i nieład w całym tekście.
- Nie nadużywaj fraz kluczowych – dobrze, jeśli fraza, na której nam najbardziej zależy wystąpi w całym tekście 2-3 razy. Należy unikać zbytniego zagęszczenia występowania frazy kluczowej, gdyż tekst taki będzie wyglądał nienaturalnie, a potencjalny czytelnik w moment to wychwyci.
- Długość tekstu – tworząc tekst copywriter powinien wyczerpywać dany temat, jednakże bez zbędnego rozpisywania się i tworzenia esejów – treść ma być przystępna i atrakcyjna. Z pewnością niewielu internautów przeczyta w całości artykuł napisany na ponad kilka stron. Z drugiej strony należy zwrócić uwagę na to, aby tworzone teksty nie były zbyt krótkie, gdyż wtedy tracą na atrakcyjności, zwłaszcza dla algorytmów wyszukiwarki, które preferują treści stosunkowo rozbudowane.
- Unikalność contentu – copywriter nigdy nie może sobie pozwolić na przekopiowanie słowo w słowo treści już dostępnych w internecie. Każdy tekst powinien mieć unikatowy charakter.
- Formatowanie tekstu – treści zawarte w artykule powinny być sformatowane w taki sposób, aby całość tekstu była przejrzysta i łatwa w odbiorze.
- Zastosowanie nagłówków – nagłówki służą nie tylko odpowiedniemu uporządkowaniu treści, ale również poinformowaniu wyszukiwarki, czego dotyczy dany tekst. Warto, aby w nagłówku H1, który jednocześnie jest tytułem artykułu, znalazła się najważniejsza dla klienta fraza kluczowa. Warto, aby śródtytuły były zamieszczane w nagłówkach rzędu H2, pozwoli to wyszukiwarce na łatwiejsze orientowanie się o tematyce i strukturze tekstu.
Artykuł powstał przy współpracy z SAMOSEO