reklama

Jak wysyłać paczki klientom e-commerce?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak wysyłać paczki klientom e-commerce? - Zdjęcie główne

Jak wysyłać paczki klientom e-commerce?

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

LifestyleWedług Krajowego Rejestru Sądowego w 2021 roku na naszym rynku funkcjonowało ponad 54 tys. sklepów internetowych. To kilkuprocentowy wzrost względem poprzedniego roku i nic nie wskazuje na to, aby trend w najbliższej przyszłości miał ulec jakimkolwiek zmianom. Należy pamiętać, że istotnym aspektem prowadzenia biznesu online jest również proces wysyłki oraz dostawy produktów do odbiorcy końcowego – czyli klienta. Jak wysyłać paczki w e-commerce, aby te docierały terminowo i bezpiecznie w każdej sytuacji?

Istota przesyłek kurierskich w e-commerce

Dostawa przesyłki to ostatni etap realizacji zamówienia w e-commerce. Kurier doręcza paczkę i jest praktycznie istotnym „punktem styku” odbiorcy z marką – nie licząc oczywiście samego produktu oraz jego eksploatacji. Zbyt długi czas oczekiwania na paczkę lub innego rodzaju niedogodności związane z przebiegiem tego procesu, mogą mieć bezpośredni wpływ na doświadczenia oraz opinię klienta. Dlatego biznesy e-commerce powinny zwrócić szczególną uwagę na to, z jakim partnerem logistycznym współpracują – szczególnie ważnym czynnikiem powinna być terminowość dostawy oraz elastyczność realizowanych przewozów.

Warto zauważyć, że sklepy internetowe są szczególnie podatne na skalowanie oraz szybki rozwój. Jeżeli e-commerce w bardzo krótkim czasie zwiększy wolumen wysyłanych przesyłek, dostawca usług logistycznych powinien być w stanie zagwarantować kompleksową dyspozycyjność, aby wszystkie paczki zostały doręczone do odbiorców terminowo.

Współpraca z elastycznym i terminowym partnerem logistycznym

Odpowiednio dobrany partner logistyczny to taki, który gwarantuje elastyczność oraz bezpieczny i szybki transport przesyłek. Dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie warunków współpracy indywidualnie, określając np. wolumen paczek oraz inne szczegóły, które będą ważne dla firmy zajmującej się przewozami. Korzystne rozwiązanie w tym zakresie oferuje GLS. Podstawowym produktem dla nadawców regularnych jest usługa BusinessParcel, czyli transport szyty na miarę, dostosowany do potrzeb biznesów, w tym e-commerce. Wszystkie szczegóły dotyczące realizacji czynności transportowych są ustalane indywidualnie, pomiędzy GLS a przedsiębiorcą. W ten sposób sklep internetowy otrzyma dopasowaną usługę na korzystnych warunkach, która nigdy nie zawodzi.

Wysyłanie paczek dzięki BusinessParcel staje się proste i korzystne pod kątem ekonomicznym dla przedsiębiorstwa. To rozwiązanie dostosowane zarówno do potrzeb małych biznesów e-commerce, jak i dużych organizacji, które wysyłają wiele paczek każdego dnia. GLS działa w całej Polsce, zapewniając terminowe przewozy. Usługi przewozowe dostępne są zarówno w dużych miastach, jak i na terenie mniejszych miejscowości.

Jeżeli interesują Cię regularne przewozy, na przykład realizowane w Łodzi, koniecznie zapoznaj się z oficjalną stroną internetową GLS: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-lodz. Możesz również udać się do najbliższej filii lub skorzystać z infolinii.

Przesyłki kurierskie e-commerce za granicę

Biznesy e-commerce często nie ograniczają swojej działalności wyłącznie do wysyłki na terenie kraju. Jeżeli chcesz dostarczać produkty zagranicę, korzystaj z dostawcy usług logistycznych, który zapewni korzystne warunki współpracy w obrocie międzynarodowym. Również w tym zakresie pomocą służy GLS, realizując przewozy w ramach EuroBusinessParcel. To przesyłki kurierskie realizowane w Europie, czas  ich dostawy wynosi od 48 do 96 godzin, zależnie od kraju, do którego ma być doręczona paczka.

Więcej na temat usług świadczonych przez GLS dowiesz się tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek.

Czego nie wysyłać w paczce kurierem?

Każdy dostawca usług kurierskich posiada regulamin, który musi być przestrzegany przez nadawców i odbiorców. W jego skład wchodzi między innymi lista przedmiotów wyłączonych z przewozu. Choć poszczególne firmy samodzielnie ustalają spis takich towarów, bardzo często jest to zestawienie mniej więcej tych samych produktów. Należą do nich przedmioty niebezpieczne, łatwo psujące się, podatne na uszkodzenia oraz zabronione, w tym:

• żywność,

• rośliny,

• zwierzęta,

• broń i amunicja,

• materiały łatwopalne.

Jak bezpiecznie przygotować paczkę do wysyłki?

Odpowiednie zabezpieczenie paczki oraz elementów znajdujących się wewnątrz sprawia, że podczas transportu istnieje mniejsze ryzyko przypadkowego uszkodzenia. Biznesy e-commerce powinny przykładać szczególną uwagę do tego elementu realizacji zamówienia klienta. Nawet drobne zaniechanie w tym zakresie może sprawić, że paczka ostatecznie nie trafi do odbiorcy w takim stanie, w jakim została nadana.

Kompleksowe zabezpieczenie przesyłki zamyka się w kilku krótkich krokach:

1. Wybierz materiał, który będzie wytrzymały. Uniwersalnym rozwiązaniem jest tektura. Jeżeli przesyłasz małe przedmioty, pomyśl o kopertach z folią bąbelkową.

2. Wnętrze przesyłki wypełnij materiałami, aby zapewnić przedmiotom stabilność. Doskonale sprawdzi się folia bąbelkowa, podobnie jak worki z powietrzem oraz styropian.

3. Całość oklej taśmą jednostronną. Jeżeli korzystasz z pudełek kartonowych, zwróć szczególną uwagę na krawędzie oraz połączenia narożne.

4. Na przesyłce umieść etykietę transportową, która pozwoli kurierowi doręczyć paczkę pod właściwy adres.

Przesyłki kurierskie przygotowane w ten sposób, mogą być dostarczane bezpiecznie do odbiorców, bez obaw o ich uszkodzenie podczas realizacji czynności transportowych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE