reklama
reklama

Oszczędności, jakie przynosi automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Oszczędności, jakie przynosi automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych to naturalny krok rozwoju każdej firmy, która realizuje podstawowe działania związane ze specyfiką przedsiębiorstwa za pośrednictwem nowoczesnych systemów informatycznych. Jakie są podstawowe korzyści i oszczędności, które wynikają z wdrożenia RPA?
reklama

Oszczędność czasu wykonywania procesu biznesowego

Zacznijmy od najważniejszej zalety, jaką jest oszczędność czasu. To właśnie ten element najczęściej jest kluczowy w aspekcie podejmowania decyzji o wdrożeniu nowoczesnych technologii automatyzujących pracę. Wiele przedsiębiorstw jest zobowiązanych do realizowania żmudnych czynności, polegających na wypełnianiu raportów składających się z danych, które pochodzą z wielu zewnętrznych źródeł. System ERP, osobne raporty generowane przez oprogramowanie Power BI, arkusze Excel z jeszcze dodatkowymi raportami. W tradycyjnym ujęciu pracownik musi przeznaczyć kilka godzin swojej pracy na to, by uzupełnić szczegółowo raport, zadbać o integralność danych, a następnie przekazać wynik swojej pracy przełożonym. 

reklama

To tylko jeden z wielu przykładów procesu, który realizowany za pośrednictwem systemów informatycznych trwa zdecydowanie za długo. Wdrożenie oprogramowania RPA, które całą pracę wykona za nas to najłatwiejszy sposób, by zredukować czas wykonania operacji nawet do kilku minut. 


Redukcja kosztów wykonania procesu biznesowego

Oszczędność czasu jest ściśle powiązana z innym benefitem, jakim jest redukcja kosztów ponoszonych wskutek zrealizowania procesu. Koszt pracowników, koszt oprogramowania, koszty związane z czasem wykonania danego zlecenia i potencjalne koszty wynikające z błędów ludzkich. 

reklama

RPA daje ogromny potencjał do oszczędności, które stanowią jeden z najistotniejszych elementów odpowiadających za ogólną kondycję przedsiębiorstwa. Oprogramowanie RPA i inne technologie automatyzujące stanowią wprawdzie sporą inwestycję, jednak już w ciągu kilku miesięcy koszt tej inwestycji zwróci nam się z nawiązką. 

Redukcja liczby reklamacji związana z niską satysfakcją klienta

Kolejna kwestia, która stanowi czynnik wpływający na zakup rozwiązania RPA dostępnego na https://mindbox.pl/intelligent-processes/ przez firmy działające w praktycznie każdej branży to minimalizacja problemów związanych ze słabą jakością produktu gotowego. Żmudne i długotrwałe procesy siłą rzeczy przyzwyczajają pracownika do powtarzalnej pracy, o której po kilku godzinach w ogóle się nie myśli. To idealne warunki do tego, by nieświadomie popełniać drobne błędy, które w efekcie mogą urosnąć do rangi poważnych problemów związanych z utrzymaniem odpowiedniej reputacji firmy.

reklama

Jak zminimalizować ryzyko popełniania błędów? Z jednej strony możemy dokonywać rotacji pracowników delegowanych do różnych zadań, jednak to wiąże się z komplikacjami natury logistycznej i administracyjnej. Możemy także skrócić czas pracy, jaką dana osoba poświęca na realizację konkretnego procesu, jednak to zwiększa ogólne koszty. Rozwiązanie to wdrożenie systemu RPA, które dany proces może wykonywać szybko, tanio, w sposób ciągły (nawet 24 godziny na dobę) z równie wysoką jakością. Odpowiednio zaprojektowane i wdrożone rozwiązanie nigdy nie popełni błędu, a my będziemy mogli być pewni za produkt, który otrzymuje klient. 


reklama

Zadowolenie pracowników - mniejsza rotacja całej kadry

Na samym końcu warto poruszyć kwestię nie mniej ważną dla przedsiębiorstwa, co koszty czy satysfakcja klientów. Mowa tu o zadowoleniu pracowników, którzy na samym początku mogą podchodzić do swoich zadań z dużym zapałem, jednak ciągły, jednostajny i powtarzalny tryb pracy wkrótce być może ostudzi ich zapał. 

Zadowolenie pracowników to dla każdego przedsiębiorstwa nieoceniony atut, który w największym stopniu wpływa na osiąganie optymalnej konkurencyjności. Jeśli pracownicy zostaną,  dzięki automatyzacji uwolnieni od realizacji najżmudniejszych procesów biznesowych, delegując im pracę bardziej rozwojową, możemy być pewni, że będą w długim terminie bardziej lojalni i usatysfakcjonowani z pracy.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama