Podpisując umowę o franczyzę w małym mieście, warto zwrócić uwagę na to, czy reguluje ona najważniejsze kwestie, zgodnie z dostępną wiedzą teoretyczną na ten temat. Dzięki temu w różnych sytuacjach nie będzie ona powodowała żadnych problemów interpretacyjnych.
Istota umowy franczyzowej
Umowa o franczyzę to typ umowy nienazwanej, podpisywanej bez względu na to, jaki biznes w małym mieście chcemy otworzyć. Udostępnia ona know-how franczyzobiorcy danej marki (a więc/ tj. osobie, która chce poprowadzić sklep sygnowany jej logo). Taka umowa skupia się na opisaniu biznesowego modelu współpracy. Brane są w niej pod uwagę różne mechanizmy kontrolne. Pozwalają one na zachowanie spójności w działaniu franczyzodawcy i franczyzobiorcy, co zapewnia sukces pomysłu na własny biznes także w małym mieście.
Umowa o franczyzę – podstawowe elementy
Umowa o franczyzę, bez względu na to, jaki sklep planuje się otworzyć w małym mieście, składa się z kilku elementów. We wstępie, oprócz stron umowy, określony jest cel współpracy. Znajduje się tutaj także słownik najważniejszych pojęć. W dalszej części umowy franczyzowej pojawiają się postanowienia stron w zakresie praw i obowiązków oraz przesłanki i sposoby rozwiązania kontraktu. Jeśli chodzi o prawa i obowiązki, są to m.in. uzgodnienia dotyczące:
- wysokości opłat licencyjnych,
- zasad przystąpienia do franczyzy,
- czasu trwania umowy,
- szkoleń,
- działalności konkurencyjnej,
- zabezpieczeń tajemnicy przedsiębiorstwa,
- zasad promocji i reklamy marki,
- kar umownych.
Na końcu umowy franczyzowej znajdują się akty prawne. Można się na nie powołać w sytuacjach, które nie zostały w niej uregulowane, bez względu na to, jaki biznes w małym mieście się otwiera.
Franczyza w małym mieście – z kim warto podpisać umowę?
Na polskim rynku działa wiele sklepów sieciowych. Jaki biznes w małym mieście warto otworzyć? Doskonałe opinie zbiera franczyza Żabka. Jest to pomysł na własny biznes w małym mieście, będący strzałem w dziesiątkę. Kluczem jest dobrze skonfigurowana umowa o współpracę. W jej ramach franczyzobiorca otrzymuje umeblowany i w pełni wyposażony sklep. Może on liczyć także na opiekę logistyczną oraz wsparcie marketingowe. Na początku każdy franczyzobiorca zyskuje również szkolenie z zasad funkcjonowania sklepów franczyzowych. Warto zatem rozważyć ten biznes przy rozważaniu, jaki sklep otworzyć w małym mieście. Z takim zapleczem franczyza w małym mieście ma duże szanse na sukces.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.