W teorii można mówić, że ta czy tamta domena są „dobre”, ale prawda jest taka, że w zasadzie nie ma czegoś takiego jak złota rada, czy uniwersalna zasada formułowania adresów internetowych, które zawsze będą właściwe. Wszystko zależne jest od kwestii indywidualnych- rodzaju prowadzonego biznesu, typu strony, odbiorców treści na niej zawartych, charakteru działalności itd. Niemniej jednak poniżej postaramy się podpowiedzieć Państwu kilka prostych wskazówek, którymi należy kierować się, rozpoczynając selekcję domen.
Nie idź w subdomeny
Nierzadko wybór konsumentów szukających optymalnej nazwy strony www pada na subdomeny. Nie jest to dobry ruch zwłaszcza ze względu na trudności z wypozycjonowaniem takiej frazy. Regionalne subdomeny zatem odpadają, gdy chcesz, aby Twoja wirtualna wizytówka była zarazem Twym marketingowym narzędziem promocyjnym. Co innego, gdyby mowa była o stronie prowadzonej hobbystycznie, ale w przypadku firmowych serwisów, czy sklepów www, to raczej nietrafne posunięcie. Dużo lepszym wariantem okazuje się wybieranie domen zakończonych na „pl”, czy „eu’” i „com”, bowiem w ten sposób można poprawić statystyki indeksowania, zwiększyć ruch na stronie, a w związku z tym polepszyć swą widoczność w gąszczu rozmaitych innych serwisów.
Nie oszczędzaj
Koszt utrzymania domeny w skali rocznej wcale nie jest szczególnie wysoki, dlatego dobrze byłoby nie oszczędzać akurat na wyborze adresu internetowego, który w końcu ma być sposobem na wypromowanie naszego biznesu. W związku z tym, zamiast wybierać niższej jakości, darmowe domeny, lepiej zapłacić i wydać na domenę, która szybko zaprocentuje, przynosząc naszej stronie rozgłos wśród odbiorców. Nawet, jeżeli nie dysponujesz odpowiednimi środkami pieniężnymi na to, aby zainwestować w swą indywidualną, osobistą domenę, weź pod uwagę inne możliwe rozwiązania, przykładowo opcję wydzierżawienia adresu strony.
Wybieraj skojarzeniowo
Bardzo istotne jest, aby adres strony internetowej coś o niej mówił- nawiązywał do treści, jakie witryna prezentuje, czy też do produktów bądź usług świadczonych przez markę. Nie ma sensu wybieranie dobrego do wypozycjonowania słowa czy frazy, ale kompletnie nie łączących się z charakterem realizowanej działalności, a tym bardziej tym, co internauta znajdzie, wchodząc na daną stronę www. Jeśli nie wiesz, jak z ogromu wszelkich możliwych dostępnych domen i metod dokonywania selekcji, wytypować tą jedną, konkretną, która będzie w Twoim przypadku optymalna i w pełni trafna, nie porywaj się z motyką na Słońce, a zdecyduj się powierzyć kwestię wyszukania domeny oraz jej rejestracji wysokiej klasy firmom, typu Linuxpl.com, które specjalizują się w tego rodzaju praktykach.