reklama
reklama

McDonald's, Coca-Cola i wiele innych powoli wycofuje się z Rosji. „Słuszna decyzja. Szkoda, że pod presją”

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

McDonald's, Coca-Cola i wiele innych powoli wycofuje się z Rosji. „Słuszna decyzja. Szkoda, że pod presją”  - Zdjęcie główne

Setki zachodnich firm wycofały się do tej pory z działalności na rosyjskim rynku. Długo zwlekały z tym m.in. McDonald's, PepsiCo czy Coca-Cola, ale i one zdecydowały się ostatecznie na ten krok | foto pixabay.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i światSetki zachodnich firm wycofały się do tej pory z działalności na rosyjskim rynku. Długo zwlekały z tym m.in. McDonald's, PepsiCo czy Coca-Cola, ale i one zdecydowały się ostatecznie na ten krok. Internauci często nie zostawiają na nich suchej nitki, komentując, że to decyzje podyktowane jedynie presją społeczną.
reklama

Długo zwlekały, ale podjęły decyzję 

We wtorek informowaliśmy o dużych firmach, które mimo wojny w Ukrainie nie zdecydowały się zawiesić swojej działalności na rosyjskim rynku. Od tego czasu sporo się zmieniło, a przedstawiciele niektórych z nich zabrali głos co do dalszego funkcjonowania na terenie Rosji. 

Adidas już wcześniej wstrzymał współpracę z rosyjską reprezentacją piłki nożnej, resztę działalności prowadził jednak bez zmian. Teraz zawiesza jednak działanie strony internetowej oraz sklepów marki w Rosji. 

reklama

Ważną decyzję podjął też McDonald’s posiadający aż 847 restauracji w Rosji. Zostają one tymczasowo zamknięte. Warto wspomnieć, że w rosyjskim segmencie sieci zatrudnionych było ponad 60 tys. osób. 

Głośno było również o firmach PepsiCo i CocaCola, które długo zwlekały z jakimikolwiek działaniami. Ostatecznie jednak także opuszczają rosyjski rynek. 

Yum Brands, spółka matka m.in. sieci KFC i Pizza Hut, poinformowała, że wszystkie zyski ze swoich restauracji w Rosji przekaże na działania humanitarne. Wstrzymano także dalsze inwestycje i rozwój nowych restauracji w kraju. Starbucks również poinformował o przekazaniu zysków ze swoich rosyjskich lokali na działania humanitarne. Podobnie jak Yum Brands, nie wspomniał jednak nic o zawieszeniu działalności w Rosji.

reklama

Podobną decyzję podjęły Procter&Gamble, Unilever (produkuje w Rosji marki Dove i Rexona), Nestle czy Danone. Co prawda, kończą wszelkie nowe inwestycje kapitałowe i nie reklamują się już w tym kraju, ale wciąż zamierzają sprzedawać tam podstawowe produkty.

Serwis Nexta opublikował nazwy kilkunastu firm, które w dalszym ciągu działają w Rosji. Są wśród nich m.in. sieć sklepów Auchan, francuski bank Credit Agricole, koncern motoryzacyjny Hyundai, sieć fast-foodów Burger King, producenci elektroniki LG i Huawei, sieci hoteli Hilton i Hyatt oraz producenci leków Bayer i Pfizer. 

reklama

Internauci komentują

Wielu internautów zwróciło uwagę na zwlekanie z podjęciem decyzji przez niektóre z firm. Nawoływali również do bojkotu produkowanych przez nie produktów. Poniżej przytaczamy kilka komentarzy z Twittera. 

- To i tak za późno 

- Nagle koszty wizerunkowe przerosły straty finansowe? 

- Wreszcie. To może i niewiele, ale im więcej takich ruchów tym lepiej. Trzymaj się Ukraino 

- Ja jestem tylko ciekawy ile wytrzymają wszyscy ten bojkot. Miesiąc? Dwa? A potem wrócą, bo pieniądze

reklama

- W końcu słuszna decyzja, szkoda, że pod presją

- Przestraszyli się? Po reakcji ludzi? Lepsze to niż nic

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama