reklama

Był o krok od straty swoich oszczędności. Uratowała go intuicja jego żony

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: podglądowe

Był o krok od straty swoich oszczędności. Uratowała go intuicja jego żony - Zdjęcie główne

Dzięki dzielnicowym 45-latek nie został oszukany. | foto podglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook
KategoriaMiał chronić swoje oszczędności, a prawie je stracił. Tylko dzięki błyskawicznej reakcji żony i interwencji dzielnicowych z Żychlina 45-latek nie przekazał pieniędzy oszustom podszywającym się pod pracowników banku.
reklama

Szybka reakcja policjantów

Mimo licznych kampanii ostrzegających przed telefonicznymi oszustami, wciąż zdarzają się sytuacje, gdy zaskoczeni rozmową z „pracownikiem banku” tracimy czujność. Tym razem jednak dzięki przytomności kobiety i błyskawicznej reakcji dzielnicowych z Komisariatu Policji w Żychlinie udało się zapobiec przekazaniu oszustom aż 12 tysięcy złotych.

Do zdarzenia doszło 4 listopada 2025 roku w Żychlinie. Około godziny 18:00 dzielnicowi pełnili służbę obchodową, gdy zostali zatrzymani przez 36-letnią kobietę, która zaniepokojona poinformowała funkcjonariuszy, że jej mąż właśnie stoi przy bankomacie i rozmawia przez telefon z mężczyzną podającym się za pracownika banku.

Z relacji kobiety wynikało, że rozmówca instruuje jej męża, jak wykonać przelew wybranych wcześniej oszczędności na nowy numer konta.

reklama

- Policjanci natychmiast zareagowali, podeszli do mężczyzny i w ostatniej chwili polecili mu przerwać rozmowę telefoniczną i próbę wpłacenia przygotowanej już gotówki na obce konto w wpłatomacie. 45-latek był zaskoczony interwencją. - infomuje asp. Daria Olczyk.

Jak się okazało, do mężczyzny zadzwonił oszust podający się za pracownika banku, informując, że jego dane zostały przechwycone i aby udaremnić utratę pieniędzy należy je wypłacić, a następnie wpłacić na wskazane przez rozmówcę konto. Gdyby nie czujność żony i szybka reakcja policjantów, 45-latek straciłby swoje oszczędności.

reklama

Dzięki tej interwencji udało się zapobiec utracie 12 tysięcy złotych.

O czym pamiętać, aby oszust bankowy nie ukradł Ci pieniędzy?

- nie podawaj przez telefon danych do logowania do bankowości internetowej

- nie instaluj żadnych aplikacji na żądnie pracownika banku

- nie udostępniaj nieznanej osobie kodu BLIK, numeru PIN ani żadnych wrażliwych danych

- nie wpłacaj pieniędzy na „awaryjny” rachunek techniczny

- nie klikaj w linki do stron, które otrzymasz od niezaufanego nadawcy

- rozłącz się

- zainstaluj oprogramowanie antywirusowe

- zgłaszaj każdą próbę oszustwa.

Pamiętajmy, że ostrożność oraz uwaga, to najlepsza broń przed oszustami.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo