Jeszcze kilkanaście lat temu papierowe ulotki były jedną z niewielu form reklamy, na jakie większość przedsiębiorstw mogła sobie pozwolić. Wraz z wejściem do powszechnego użytku Internetu przestały mieć one tak dużą moc jak kiedyś. Można się było spodziewać, że wiele działań marketingowych zostanie przeniesione w strefę internetową, która ma większy zasięg niż formy bezpośrednie. Pojawia się więc pytanie – czy opłaca się jeszcze inwestować w papierową promocję?
Kim jest odbiorca?
Tak jak już zostało wcześniej wspomniane, dzięki Internetowi można w prosty i szybki sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Nietrudno jednak zorientować się, że przecież nie wszyscy mają bezpośredni dostęp do komputera podłączonego do Internetu. Owszem, ludzie w przedziale wiekowym 20-30 lat spędzają sporo wolnego czasu ze smartfonem dłoni czy przy laptopie, ale nasi dziadkowie niekiedy nawet nie wiedzą co to jest komputer. Osoby o niższym statusie społecznym również mają utrudniony dostęp do tego typu gadżetów. A z otrzymaną na ulicy czy wyjętą ze skrzynki na listy ulotką może zapoznać się każdy, zarówno młody jak i w średnim wieku. Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych, dlatego reklama papierowa nadal jest żywa, o czym można przekonać się podczas spaceru po centrum każdego z większych miast.
Promocja dobrym wabikiem
Nie wystarczy jednak od kropek wymienić co mamy do zaoferowania, by zyskać przychylność klienta. Ulotka powinna mieć odpowiednio zredagowaną treść, ale też być opatrzoną dobrze dobraną szatą graficzną, a wszystko razem powinno tworzyć jedną spójną całość. Jeśli ten niewielki skrawek papieru nie będzie atrakcyjny dla oka to zapewne prędzej czy później (a raczej prędzej) wyląduje w koszu, a przecież nie o to nam chodzi. Na ulotce musi znaleźć się coś, co przyciągnie wzrok osoby, która będzie dzierżyć ją w dłoniach, a pochodzące z niej treści po przeczytaniu muszą utkwić jej w pamięci.
Dobrym chwytem marketingowym jest umieszczenie na ulotce adnotacji, np. „z tą ulotką -20% na całe zakupy”. Tak zwabiony klient prędzej czy później odwiedzi nasze skromne progi. Zamawiając ulotki i plakaty (np. w diamond-druk.pl) można również zamówić wybrane gadżety promocyjne, czyli opatrzone logiem firmy drobnostki, które będą miały szansę skraść serce osoby, do której trafią. Bo powiedz sam – kto nie lubi dostawać czegoś za darmo? Pamiętaj, że najpierw musisz dać coś od siebie, aby zyskać przychylność społeczeństwa.