Inwestycja niezgodna z planem?
Chodzi o budowę szlaku pieszo-rowerowego pn. „Pierścień Księżnej Salomei", inwestycji realizowanej na terenie Łęczycy i gminy Góra Świętej Małgorzaty. Przedsięwzięcie zakłada budowę dróg wychodzących z okolic Parku Miejskiego w kierunku Tumu oraz Grodziska o dwóch odcinkach o łącznej długości ok. 932 metrów. Wartość zadania oszacowano 4 360 000 zł brutto.
Okazuje się jednak, że realizacja inwestycji nie przebiega zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców.
— Zgłosili się do mnie mieszkańcy, którzy wskazują, że realizacja inwestycji odbiega od pierwotnej koncepcji. W projekcie przewidziano nawierzchnię z mączki ceglanej, kamienia i drewna, a teraz na łąkach w rejonie Grodziska w Tumie mamy asfaltową drogę — mówi posłanka partii Razem, Paulina Matysiak.
Według lokalnych społeczników asfaltowa nawierzchnia zagraża ekosystemowi terenów sąsiadujących z obszarem Natura 2000. Może negatywnie wpłynąć na siedliska licznych gatunków zwierząt, w tym bocianów, żurawi, kuropatw, saren i dzików.
— Tereny przyrodniczo cenne powinny być chronione. Usunięto drzewa, naruszono korzenie, a teraz mieszkańcy obawiają się, że w letnie upały asfalt będzie się przegrzewał, emitując nieprzyjemny zapach — podkreśla Matysiak.
Interweniuje posłanka
Kolejne obawy budzi możliwość pojawienia się ruchu samochodowego na odcinku, który miał służyć pieszym i rowerzystom. Wyjaśnienia tych wątpliwości w swoim piśmie do lokalnych również domaga się parlamentarzystka.
Z relacji mieszkańców wynika, że władze samorządowe wykazują brak zainteresowania zgłaszanymi uwagami, a jednocześnie przekazują mieszkańcom sprzeczne informacje na temat zakresu odpowiedzialności za realizację projektu. Jak twierdzi posłanka, pojawiły się głosy sugerujące brak woli dialogu ze strony urzędów, co tylko potęguje frustrację lokalnej społeczności.
W ramach interwencji skierowanej do burmistrza Łęczycy, Pawła Kuleszy i wójta gminy Góra Świętej Małgorzaty, Włodzimierza Frankowskiego, Paulina Mtysiak domaga się odpowiedzi na kluczowe pytania:
Dlaczego zmieniono nawierzchnię szlaku na asfalt?
Czy pierwotna koncepcja szlaku z cegły, kamienia i drewna, które miały nawiązywać do historycznego charakteru regionu, została usunięta?
Czy przeprowadzono konsultacje społeczne w tej sprawie?
Czy inwestycja jest zgodna z uzyskanymi decyzjami środowiskowymi?
Jakie działania zamierzają podjąć władze, aby uwzględnić głos mieszkańców?
— Mieszkańcy zasługują na wyjaśnienia i otwarty dialog w tej sprawie. Liczę, że władze Łęczycy i Góry Świętej Małgorzaty podejdą do tego problemu odpowiedzialnie. Jeśli w miejsce wyjątkowych materiałów odnoszących się do historii wylewany jest zwykły asfalt, to coś tu jest chyba nie tak — podsumowuje posłanka.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.