reklama
reklama

Duża kasa na wygodniejsze podróże. Zmiany również na trasie Kutno-Łódź

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: archiwum KCI

Duża kasa na wygodniejsze podróże. Zmiany również na trasie Kutno-Łódź - Zdjęcie główne

PKP PLK informują o zmianach, jakie zaszły na trasie Kutno-Łódź | foto archiwum KCI

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Ponad 28 milionów złotych warte są prace, których efektem są wygodniejsze podróże w naszym regionie. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, objęły one również trasę Łódź-Kutno.
reklama

Pociągi Łódź-Kutno. PKP PLK informuje o zmianach

- Nowe perony na sieci kolejowej w regionie to lepszy dostęp do szybkich i wygodnych podróży pociągiem. Od nowego rozkładu jazdy, który obowiązuje od 10 grudnia pasażerowie korzystają z trzech nowych przystanków Jedlicze koło Zgierza na trasie Łódź – Kutno, Pabianice Północne na trasie Łódź – Sieradz oraz Zgierz Rudunki na linii Łódź – Łowicz – wylicza Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jak dodają pracownicy kolei, podróżni mogą też skorzystać z drugich zmodernizowanych peronów na przystankach: Zaosie i Żakowice Południowe na odcinku Łódź – Tomaszów Mazowiecki. Pierwsze zostały udostępnione w październiku.

Przystanki Jedlicze koło Zgierza, Zgierz Rudunki, Zaosie i Żakowice Południowe zrealizowano w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. 

Przystanki Zgierz Rudunki i Jedlicze koło Zgierza wybudowano na liniach jednotorowych. Każdy ma jeden peron. W Zaosiu przebudowano dwa perony. Na przystanku Żakowice Południowe zmodernizowano peron nr 2 oraz odbudowano peron nr 1, który był wyłączony z eksploatacji.

- Dzięki temu po latach przywrócona została obsługa podróżnych z dwóch peronów. W ramach inwestycji planowana jest też budowa parkingów dla samochodów i stojaków rowerowych, by ułatwić łączenie podróży koleją oraz środkami transportu indywidualnego. W przyszłym roku w ramach programu wybudowane zostaną kolejne przystanki, w tym Łódź Zarzew, Stare Grudze, Głowno Północne – informuje Rafał Wilgusiak.

Regionalne węzły przesiadkowe 

Przystanek Pabianice Północne powstał w ramach projektu pn. „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Przy przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Lutomierskiej wybudowane zostały dwa perony. 

Projekt obejmuje również budowę kładek nad torami w Głownie i Strykowie oraz modernizację dworca Zduńska Wola. Zadanie zostało współfinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. 

Perony na nowych i zmodernizowanych przystankach mają wysokość 0,76 metra, która jest dostosowana do poziomu pokładu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. 

Są wiaty i ławki, które zwiększają komfort oczekiwania na pociąg. Bezpieczne podróżowanie po zmroku zapewnia jasne LED-owe oświetlenie. 

- Orientację ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Dla osób niewidomych i niedowidzących są ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu – opisuje zespół prasowy PKP PLK.

Rządowy Program dla lepszej komunikacji kolejowej

W województwie łódzkim program przystankowy obejmuje 15 lokalizacji. Od ubiegłego roku podróżni korzystają z nowego przystanku Tomaszówek na trasie Łódź – Tomaszów Mazowiecki. W 2023 roku podpisane zostały umowy na budowę nowych przystanków Łódź Zarzew i Głowno Północne oraz modernizację przystanku Stare Grudze. W grudniu podpisano umowę na budowę nowego przystanku Izabelów k. Zduńskiej Woli.

- W połowie września br. PLK SA ogłosiła przetargi na przygotowanie projektów i wykonanie prac dla modernizacji kolejnych 6 przystanków: Nowa Brzeźnica, Ważne Młyny, Pieńki Dubidzkie, Strzelce Wielkie, Wistka oraz Biała na linii między Częstochową a Chorzewem Siemkowicami.  Prace będą realizowane w formule „projektuj i buduj”. Podróżni skorzystają z efektów na przełomie 2024 i 2025 r – dowiadujemy się od zespołu prasowego PKP PLK.

Celem „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest ułatwienie dostępu do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej poprzez budowanie lub modernizowanie przystanków kolejowych i miejsc parkingowych dla pasażerów. 

W ramach Programu w całej Polsce przewidziano realizację ponad 100 parkingów przy istniejących i nowo budowanych przystankach. Kwota przeznaczona na ich budowę to 74,31 mln zł. Obecnie zakończono budowy w dziewięciu lokalizacjach, w dwudziestu trzech miejscach postępują prace budowlane, a dla piętnastu przygotowywane są postępowania przetargowe.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama