Reklama

Etykiety - gdzie je możemy wykorzystać?

Opublikowano:
Autor:

Etykiety - gdzie je możemy wykorzystać? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Etykiety stały się jednym z podstawowych elementów pozwalających na rozróżnienie konkurencyjnych względem siebie produktów na rynku. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku zarejestrowanych wzorów przemysłowych w postaci opakowań produktów, pełnią one rolę indywidualizującą. Ponadto – dostarczają klientom wszystkich niezbędnych informacji dotyczących produktu – jego nazwę, skład, sposób wykorzystania, a także dane dotyczące podmiotu będącego jego producentem, importerem lub dystrybutorem. W wielu przypadkach oddziałują one też niewymiernie na procesy decyzyjne konsumentów, przesądzając o wyborze właśnie ich, zamiast alternatywnych produktów konkurencji.

Nie są to jednak jedynie funkcje, jakie pełnić mogą etykiety w obrocie handlowym oraz działalności przemysłowej. Często zdarza się bowiem oznaczanie przy pomocy etykiet także sprzętów i maszyn gospodarczych, dostarczając tym samym podstawowych informacji o ich nazwie, sposobie użytkowania, metodach eksploatacji, a także optymalnych warunkach pracy oraz zasadach bhp. Etykiety odznaczać też mogą np. różne odczynniki chemiczne, które składowane w podobnych lub identycznych opakowaniach mogłyby zostać łatwo pomylone z innymi, podobnie wyglądającymi substancjami i mieszaninami. Podobne funkcje pełnić mogą w plantacjach i uprawach roślin, pozwalając na rozróżnienie zasianych i jeszcze nie wzeszłych ich gatunków, a także na ich identyfikację.

Standardowe etykiety wykonywane są w drukarniach cyfrowych na różnego rodzaju papierze. Takie ich wykonanie pozostaje optymalne dla wielu z podstawowych zastosowań, pozwalając przy tym zachować racjonalne koszty ich wytworzenia. W przypadku, gdy potrzebować będziemy etykiety do nietypowych zastosowań (np. do obklejenia produktów, w miejscach, gdzie etykiety narażone będą na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych itp.), niezbędne będzie sięgnięcie po mniej popularne i kosztowniejsze materiały, takie jak folie samoprzylepne, folie metalizowane, a także różnego rodzaju tworzywa sztuczne i polimery. Możliwy jest także wybór innej metody druku oraz zastosowanie specjalistycznych farb drukarskich, dzięki czemu uzyskamy inny, ciekawszy wygląd produkowanych etykiet.

Projekt graficzny etykiety dostarczony powinien zostać do drukarni w rekomendowanym przez nią formacie, co zazwyczaj wiązać się będzie z koniecznością stworzenia go w technice wektorowej. Możliwy jest jednak także wydruk z tzw. bitmapy (grafiki rastrowej), która powinna być jednak przygotowana wcześniej w rozdzielczości 300 dpi, aby zachować wyraźny druk oraz czytelność wszystkich elementów. Bardzo ważne jest także to, aby wszystkie wykorzystane w projekcie czcionki zostały zamienione na krzywe, dzięki czemu nie ulegną one rozmazaniu podczas druku. Grafika wykonana powinna być przy wykorzystaniu palety barw CMYK lub PANTONE oraz posiadać spady odpowiednie dla rodzaju używanej w drukarni maszyny. Istotne jej elementy (tekst, informacje, grafiki) powinny być oddalone od krawędzi na tyle, aby nie uległy one ucięciu w razie minimalnego przesunięcia produktu w procesie druku oraz cięcia.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE