Tematyka europejska pozostaje szczególnie ważną w perspektywie polskiej prezydencji Radzie (dawna Rada Unii Europejskiej). Uczniowie zostali zapoznani
z najważniejszymi instytucjami Unii Europejskiej: Parlamentem Europejskim, Radą Europy, Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości i Komisją Europejską. Szczególnie interesujące było zaprezentowanie procedur decyzyjnych występujących pomiędzy tymi instytucjami.
- Na lekcji najważniejsze z mojego punktu widzenia były informacje bezpośrednio związane z polską obecnością w strukturach europejskich: wysokość składki do budżetu UE czy wypłaty netto dla naszego kraju oraz przypisane nam prerogatywy na czas sprawowania stanowiska przewodniczącego Rady - mówi Witold Borkowski, nauczyciel i opiekun grupy.
Zajęcia zostały zorganizowane dla uczniów klas drugich: „a” i „f”. W sumie uczestniczyło w nich pięćdziesięcioro słuchaczy.
- Szczególnie cennym dla mnie doświadczeniem jest świadomość, że mówię do pełnoprawnych Europejczyków. Rzeczywiste obycie w krajach UE, międzynarodowe kontakty oraz wewnętrzne przekonanie o tym stanie rzeczy, aż „bije” od moich dzisiejszych słuchaczy - twierdzi Tomasz Dominiak.
- Zajęcia były bardzo dobrym pomysłem - uważa Justyna Zardzawiecka, uczennica klasy II f. - Bardzo dobrze prowadzone, dlatego z wielką uwagą i zainteresowaniem ich słuchaliśmy. Proszę o więcej takich unijnych zajęć.
- Uważam, że lekcje takie jak ta są bardzo przydatne młodym ludziom - dodaje Joanna Zakrzewska z klasy II a. - Warto wiedzieć coś na temat współczesnej polityki nie tylko w naszym kraju, ale również na arenie międzynarodowej. Dzięki eurolekcji poznaliśmy podstawy funkcjonowania Unii Europejskiej, kto stoi na jej czele, jaką rolę odgrywa w niej Polska. Wrażenia są głównie pozytywne, a mniej zainteresowani mogli się chociaż zdrzemnąć (śmiech).
Organizatorem "Eurolekcji" był Artur Gierula.
Przypomnijmy, że Tomasz Dominiak w lutym b.r. gościł w murach ZS nr 1 im. St. Staszica w Kutnie.