Nowy system komunikacyjny ma pozwolić na dotarcie do portu lotniczego z każdego zakątka Polski w nie dłużej niż w 2,5 godziny. Zaplanowano 10 kluczowym szklaków, w nomenklaturze ministerialnej "szprych".
- Taki układ jest praktyczny i funkcjonalny w swojej prostocie. Docelowo umożliwi on skomunikowanie nawet odległych od CPK obszarów w atrakcyjnym czasie podróży przy zastosowaniu pociągów jeżdżących z prędkością nawet do 250 km/h – informuje w specjalnym komunikacie Piotr Malepszak, p.o. prezesa spółki CPK.
Szprycha nr 10, na trasie której znalazło się Kutno, prowadzić będzie od portalu lotniczego w Baranowie przez Łowicz, Kutno, Konin i kończyć będzie swój bieg w Poznaniu, gdzie połączy się ze szprychą nr 9. Trasa w znacznej mierze będzie pokrywać się z dotychczasową linią kolejową, która będzie gruntownie zmodernizowana.
Umieszczenie naszego miasta na trasie jednej z głównych "szprych" komunikacyjnych odchodzących od Centralnego Portu Komunikacyjnego ma kluczowe znaczenie dla miasta. Przypomnijmy, że jeszcze dwa lat temu wydawało się, że strategiczny węzeł kutnowski będzie podupadać. Stacja Kutno nie znalazła się bowiem w programie budowy kolei dużych prędkości, nie było też mowy o puszczeniu szybkich pociągów na starej trasie. Pisaliśmy o tym TUTAJ.