- Planowane zakończenie modernizacji ma przyspieszyć pociągi jedynie o 5 minut w stosunku do stanu sprzed modernizacji. „Rynek Kolejowy” (branżowy portal – dop. red.) poinformował o koniecznych pracach związanych ze wzmocnieniem gruntu w okolicach Kutna i Łowicza. Chciałabym poznać więcej szczegółów związanych z pracami modernizacyjnymi wzdłuż linii kolejowej nr 3 – napisała w piśmie skierowanym do ministerstwa infrastruktury posłanka Paulina Matysiak.
Parlamentarzystka zadała kilka pytań:
- Jakie prace związane z utwardzaniem gruntu zostaną wykonane na stacjach Kutno i Łowicz? Kiedy zostaną rozpoczęte i kiedy planowo się zakończą?
- Jaki jest stopień zaawansowania prac na odcinku kolejowym Kutno-Sochaczew? Ile wynosi obecnie opóźnienie zaawansowania prac w stosunku do planów PKP PLK?
- Czy podczas najbliższej korekty jazdy skróci się czas przejazdu pociągów PKP Intercity z Poznania do Warszawy? Jeśli nie, to kiedy ostatecznie można się spodziewać krótszego czasu przejazdu na tym odcinku kolejowym?
- W przypadku stacji Łowicz zakończenie prac w zakresie wzmocnień planowane jest na I kwartał 2022 r. Prace związane z wzmocnieniem podtorza trwają przez cały okres kontraktu w poszczególnych fazach przebudowy stacji. Jednoczenie informuję, że poza stacją Kutno, tj. na szlakach kolejowych, konieczne do wykonania wzmocnienie podtorza zostało już wykonane na poziomie około 97%. Należy zwrócić uwagę, że termin zakończenia umowy uległ zmianie ze względu na konieczność realizacji dodatkowych prac oraz w wyniku nieprzewidzianych na etapie planowania problemów w fazowaniu robót na starych urządzeniach sterowania ruchem kolejowym – podkreśla Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
Wiceminister dodaje, że technologia prowadzenia robót przy konieczności utrzymania przewozów powoduje, że do momentu zainstalowania nowego systemu konieczne jest ciągłe dostosowanie starego systemu. Do zakończenia pozostały następujące roboty:
- przebudowa torów o numerach nieparzystych (m.in. o numerach 1, 3, 5, 7), które znajdują się przy peronach na stacji Kutno;
- przebudowa peronów nr 1 i 2 wraz z przejściem podziemnym na stacji Kutno;
- instalacja i uruchomienie komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach w Krzewie, Starej Wsi oraz na stacji Kutno;
- uruchomienie zdalnego sterowania ruchem kolejowym z nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania Kutno;
- przebudowa torów o numerach parzystych na stacji Łowicz;
- budowa przejścia podziemnego oraz peronu nr 2 na stacji Łowicz;
- instalacja i uruchomienie komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Łowicz;
- uruchomienie zdalnego sterowania ruchem kolejowym z nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania Łowicz;
- wielobranżowa przebudowa szlaku Sochaczew – Bednary.
- Mając na uwadze trwające prace, w najbliższej zmianie rozkładu jazdy nie przewiduje się skrócenia przejazdu pociągów na odcinku Kutno – Sochaczew. Skrócenie czasu przejazdu pociągów z Poznania do Warszawy nastąpi po zakończeniu wszystkich prac. Osiągnięcie docelowych parametrów eksploatacyjnych na modernizowanym odcinku planowane jest na rozkład jazdy 2022/2023, z uwagi na konieczność przeprowadzenia certyfikacji poszczególnych podsystemów kolejowych – informuje wiceminister infrastruktury.
Resort dodaje, że celem inwestycji prowadzonej w obszarze LCS Kutno i LCS Łowicz nie jest skrócenie czasu przejazdu pociągów z Poznania do Warszawy w stosunku do rozkładu jazdy sprzed rozpoczęcia prac.
- Inwestycja ma przede wszystkim zwiększyć przepustowość i podnieść bezpieczeństwo w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego – kończy Andrzej Bittel.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.