Reklama

Reklama

Kilka pytań o kutnowską stację. Ministerstwo obszernie odpowiada

Opublikowano: 16 marca 2021 17:44
Autor: | Zdjęcie: poglądowe-archiwum

Kilka pytań o kutnowską stację. Ministerstwo obszernie odpowiada - Zdjęcie główne

Paulina Matysiak zadała kilka pytań do ministra infrastruktury. Chodzi m.in. o remont w Kutnie | foto poglądowe-archiwum

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Niedawno do ministerstwa infrastruktury wpłynęło kilka pytań autorstwa posłanki Lewicy z Kutna, Pauliny Matysiak. Parlamentarzystka poruszała kwestię prac prowadzonych na stacjach w Łowiczu i w naszym mieście. Kutnowska posłanka w swojej niedawnej interpelacji przypomniała, że PKP Polskie Linie Kolejowe informowały o przedłużeniu prac modernizacyjnych na odcinku z Warszawy do Poznania do końca przyszłego roku.

Reklama

- Planowane zakończenie modernizacji ma przyspieszyć pociągi jedynie o 5 minut w stosunku do stanu sprzed modernizacji. „Rynek Kolejowy” (branżowy portal – dop. red.) poinformował o koniecznych pracach związanych ze wzmocnieniem gruntu w okolicach Kutna i Łowicza. Chciałabym poznać więcej szczegółów związanych z pracami modernizacyjnymi wzdłuż linii kolejowej nr 3 – napisała w piśmie skierowanym do ministerstwa infrastruktury posłanka Paulina Matysiak.

Parlamentarzystka zadała kilka pytań:

  • Jakie prace związane z utwardzaniem gruntu zostaną wykonane na stacjach Kutno i Łowicz? Kiedy zostaną rozpoczęte i kiedy planowo się zakończą?
  • Jaki jest stopień zaawansowania prac na odcinku kolejowym Kutno-Sochaczew? Ile wynosi obecnie opóźnienie zaawansowania prac w stosunku do planów PKP PLK?
  • Czy podczas najbliższej korekty jazdy skróci się czas przejazdu pociągów PKP Intercity z Poznania do Warszawy? Jeśli nie, to kiedy ostatecznie można się spodziewać krótszego czasu przejazdu na tym odcinku kolejowym?

Pod koniec ubiegłego tygodnia pojawiła się odpowiedź resortu infrastruktury. Dowiadujemy się z niej, że realizacja prac związanych z utwardzaniem gruntu na stacjach Kutno i Łowicz uzależniona jest od warunków atmosferycznych. Prace na stacji Kutno powinny się zakończyć do końca kwietnia 2021 r. 

- W przypadku stacji Łowicz zakończenie prac w zakresie wzmocnień planowane jest na I kwartał 2022 r. Prace związane z wzmocnieniem podtorza trwają przez cały okres kontraktu w poszczególnych fazach przebudowy stacji. Jednoczenie informuję, że poza stacją Kutno, tj. na szlakach kolejowych, konieczne do wykonania wzmocnienie podtorza zostało już wykonane na poziomie około 97%. Należy zwrócić uwagę, że termin zakończenia umowy uległ zmianie ze względu na konieczność realizacji dodatkowych prac oraz w wyniku nieprzewidzianych na etapie planowania problemów w fazowaniu robót na starych urządzeniach sterowania ruchem kolejowym – podkreśla Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.

Wiceminister dodaje, że technologia prowadzenia robót przy konieczności utrzymania przewozów powoduje, że do momentu zainstalowania nowego systemu konieczne jest ciągłe dostosowanie starego systemu. Do zakończenia pozostały następujące roboty:

  • przebudowa torów o numerach nieparzystych (m.in. o numerach 1, 3, 5, 7), które znajdują się przy peronach na stacji Kutno;
  • przebudowa peronów nr 1 i 2 wraz z przejściem podziemnym na stacji Kutno;
  • instalacja i uruchomienie komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach w Krzewie, Starej Wsi oraz na stacji Kutno;
  • uruchomienie zdalnego sterowania ruchem kolejowym z nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania Kutno;
  • przebudowa torów o numerach parzystych na stacji Łowicz;
  • budowa przejścia podziemnego oraz peronu nr 2 na stacji Łowicz;
  • instalacja i uruchomienie komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Łowicz;
  • uruchomienie zdalnego sterowania ruchem kolejowym z nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania Łowicz;
  • wielobranżowa przebudowa szlaku Sochaczew – Bednary.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przewiduje, że termin zakończenia robót przesunie się o 26 miesięcy i jest to przewidywany termin zakończenia umów na roboty budowlane. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to 31 grudnia 2022 r.

- Mając na uwadze trwające prace, w najbliższej zmianie rozkładu jazdy nie przewiduje się skrócenia przejazdu pociągów na odcinku Kutno – Sochaczew. Skrócenie czasu przejazdu pociągów z Poznania do Warszawy nastąpi po zakończeniu wszystkich prac. Osiągnięcie docelowych parametrów eksploatacyjnych na modernizowanym odcinku planowane jest na rozkład jazdy 2022/2023, z uwagi na konieczność przeprowadzenia certyfikacji poszczególnych podsystemów kolejowych – informuje wiceminister infrastruktury.

Resort dodaje, że celem inwestycji prowadzonej w obszarze LCS Kutno i LCS Łowicz nie jest skrócenie czasu przejazdu pociągów z Poznania do Warszawy w stosunku do rozkładu jazdy sprzed rozpoczęcia prac. 

- Inwestycja ma przede wszystkim zwiększyć przepustowość i podnieść bezpieczeństwo w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego – kończy Andrzej Bittel.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (7)
  • 4 miesiące temu | ocena +1 / -2

    rekin69

    do alfreda : pociąg na linii Warszawa -Sochaczew jedzie szybkością 160 km i jakoś można a to tylko o 20km (do 180km /h)więcej ....to trzeba wybudować wiadukty , płoty itp wszak obecny remont kosztuje ponad 2,5 mld zł a pożytek dla podróżnego żaden . Ale jeśli już nie można uzyskać 180 to chociaż na całej trasie 160 a to już można czyż nie tak? ps. 180km na najważniejszej trasie kolejowej w PL w obecnych czasach to żadna rewelacja

  • 4 miesiące temu | ocena +2 / -2

    alfred jonatan kwak

    Ludzie!! Myślcie!! Żeby zwiększyć prędkość pociągów do tych 180km/h należałby polikwidować większość tych małych przejazdów których jest pełno po drodze. Wiązałoby się to z totalną przebudową linii. Mosty, wiadukty nawet w Psiej Wólce itp.

  • 4 miesiące temu | ocena +1 / -1

    rekin69

    jaki to ma wszystko sens za tyle miliardów ? nawet 10 minut nie będzie szybciej tzn , że na odcinku Kutno -Warszawa pociąg nie będzie jechał szybkością 160km/h. Hmmmm minimum powinno być 180km/h i 50 minut do Warszawy

  • 4 miesiące temu | ocena +1 / -3

    Brachiozaur

    A czy ten lampion na poczekalni co był obrobiony cały przez muchy już ktoś umył czy nadal straszy? A menele z kamenic nadal wchodzą na stację i żebrzą? Bo klimat jak w Łodzi jest troche

  • 4 miesiące temu | ocena +0 / -3

    leon

    Ooo to dobudowali w Kutnie w peronachtory5 i 7???

  • 4 miesiące temu | ocena +3 / -5

    as

    ***** ***

    • 4 miesiące temu | ocena +0 / -1

      Byd ło.

      I ciebie.