Reklama

Reklama

[FOTO] Koniec z gigantycznymi korkami. Spore zmiany na remontowanym skrzyżowaniu

Opublikowano:
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Wygląda na to, że z drogowej mapy Kutna można skreślić jedno z miejsc, które w ostatnim czasie należało do najbardziej zakorkowanych. Chodzi o remontowane skrzyżowanie DK 92 i DK 60 z drogą wojewódzką 702, czyli o ulice: Objazdową, Bitwy pod Kutnem, Sklęczkowską i Łąkoszyńską.

Reklama

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już we wrześniu zapewniała nas, że wraz z końcem 2020 roku ruch na remontowanym skrzyżowaniu na Łąkoszynie zostanie udrożniony.

- Do końca roku zostanie zakończona przebudowa wlotów drogi wojewódzkiej 702 (ul. Łąkoszyńskiej) i DK60a (Bitwy pod Kutnem), aby umożliwić przejazd w pełnym zakresie, (co zlikwiduje w praktyce utrudnienia) a prace zostaną wznowione wiosną – informował we wrześniu ub. roku Maciej Zalewski, główny specjalista ds. Komunikacji łódzkiej GDDKiA.

Jak widać słowa dotrzymano i pod koniec roku poruszanie w tym miejscu stało się dużo bardziej komfortowe, chociaż do całkowitego zakończenia inwestycji wciąż pozostało jeszcze trochę zadań do wykonania. Prace powinny zostać zakończone do 1 czerwca 2021 roku.

Co obejmują prace?

GDDKiA podkreśla, że skrzyżowanie DK60,92 i DW702, to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na tzw. starej trasie między Warszawą i Poznaniem.

- Inwestycja ma na celu poprawę płynność ruchu i bezpieczeństwa. Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu pojawią się dodatkowe pasy do skrętu w prawo: między innymi z ulicy Łąkoszyńskiej (DW 702) i Bitwy pod Kutnem (DK60a). Wzdłuż drogi krajowej 60/92 (ulice: Objazdowa i Sklęczkowska), po obu jej stronach, wybudowane zostaną ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszego – informował nas w czerwcu Maciej Zalewski.

Dodatkowo na ulicy Bitwy pod Kutnem zostanie wyznaczone przejście dla pieszych, którego wcześniej tu nie było, zaś sygnalizacja świetlna zostanie dostosowana do nowych warunków.

- Należy także dodać, że całość skrzyżowania będzie lepiej oświetlona, a przebudowane odcinki dróg, o łącznej długości blisko 850 metrów będą miały nośność 11,5 tony na oś pojazdu, a więc najwyższą z wymaganych - zaznaczał M. Zalewski.

Wykonawcą jest firma Strabag, a koszt przebudowy skrzyżowania to ok. 5,4 mln złotych.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy