Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już we wrześniu zapewniała nas, że wraz z końcem 2020 roku ruch na remontowanym skrzyżowaniu na Łąkoszynie zostanie udrożniony.
- Do końca roku zostanie zakończona przebudowa wlotów drogi wojewódzkiej 702 (ul. Łąkoszyńskiej) i DK60a (Bitwy pod Kutnem), aby umożliwić przejazd w pełnym zakresie, (co zlikwiduje w praktyce utrudnienia) a prace zostaną wznowione wiosną – informował we wrześniu ub. roku Maciej Zalewski, główny specjalista ds. Komunikacji łódzkiej GDDKiA.
Jak widać słowa dotrzymano i pod koniec roku poruszanie w tym miejscu stało się dużo bardziej komfortowe, chociaż do całkowitego zakończenia inwestycji wciąż pozostało jeszcze trochę zadań do wykonania. Prace powinny zostać zakończone do 1 czerwca 2021 roku.
Co obejmują prace?
GDDKiA podkreśla, że skrzyżowanie DK60,92 i DW702, to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na tzw. starej trasie między Warszawą i Poznaniem.
- Inwestycja ma na celu poprawę płynność ruchu i bezpieczeństwa. Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu pojawią się dodatkowe pasy do skrętu w prawo: między innymi z ulicy Łąkoszyńskiej (DW 702) i Bitwy pod Kutnem (DK60a). Wzdłuż drogi krajowej 60/92 (ulice: Objazdowa i Sklęczkowska), po obu jej stronach, wybudowane zostaną ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszego – informował nas w czerwcu Maciej Zalewski.
Dodatkowo na ulicy Bitwy pod Kutnem zostanie wyznaczone przejście dla pieszych, którego wcześniej tu nie było, zaś sygnalizacja świetlna zostanie dostosowana do nowych warunków.
- Należy także dodać, że całość skrzyżowania będzie lepiej oświetlona, a przebudowane odcinki dróg, o łącznej długości blisko 850 metrów będą miały nośność 11,5 tony na oś pojazdu, a więc najwyższą z wymaganych - zaznaczał M. Zalewski.
Wykonawcą jest firma Strabag, a koszt przebudowy skrzyżowania to ok. 5,4 mln złotych.
Komentarze (8)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.
12 dni temu | ocena +0 / -5
dreyk
wiejskim burasom się nie podoba!
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
12 dni temu | ocena +3 / -1
pamiętający wyborca
A kiedy wiadukt na końu Grunwaldzkiej w Nowej Wsi Obiecał Pan Prezydent Burzyński przed wyborami
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
11 dni temu | ocena +0 / -0
xxx
na końcu grunwaldzkiej to jest Sara Wieś
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
11 dni temu | ocena +1 / -0
xxx
Stara
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
12 dni temu | ocena +6 / -0
a5
Tam powinno byc zrobione jak przy autostradach wjazdy, wlaczanie sie do ruchu w danym kierunku tylko przez skret w prawo i pas rozbiegowy, dla pieszych albo kladka gora, albo przejscia podziemne, zadnych swiatel, taka modernizacja to zadna modernizacja
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
12 dni temu | ocena +14 / -1
Mądry inaczej
Wielka inwestycja , dołożyli dwa pasy do skrętu w prawo , przejście dla pieszych i trochę światełek . Taka modernizacja powinna trwać góra dwa miesiące , a nie rok . Czterech ludzi od święta szukało swojego cienia na tej inwestycji .Zmarnowany czas ludzi stojących w korkach , nerwy , hektolitry spalonego na darmo paliwa - kogo to obchodzi .
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
12 dni temu | ocena +8 / -1
bolo
inwestor i wykonawca powinni dopłacić za utrudnienia.za taki przekręt to tylko jakiś pojeb wypłaci taką kase.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
12 dni temu | ocena +10 / -0
Reformator
Tak zmieniać tak kopać żeby było tak jak było za taką cenę to improwizacja zajebista 6 mil z.kawalkiem
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń