Zdaniem psychologów dziecięcych wszystko to zachęca do kreatywnego myślenia, uczy wytrwałego szukania nowych rozwiązań i kształtuje logiczne myślenie. Gra Scrabble pomaga dzieciom przezwyciężyć typową dla nich impulsywność, gwałtowność i oczekiwanie na natychmiastowy efekt. Bawiąc się z innymi w rozkładanie literek na planszy uczeń doświadcza korzyści z czekania, gdyż z każdym ruchem partnerów przybywa liter, czyli nowych możliwości komponowania słów i zdobywania punktów.
Naturalna dla gry chęć odniesienia zwycięstwa łączy się z uważnym śledzeniem poczynań przeciwnika. W ten sposób dziecko odczuwa pozytywny efekt dania szansy innym, co uczy współdziałania. Gra pokazuje znaczenie współpracy – pomimo rywalizacji a konkurenta przedstawia jednocześnie jako partnera.
Uczniowie uczestniczący w zajęciach w ramach Kutnowskich Grantów Oświatowych bardzo lubią grać, ale gdy tylko na stronie Ogólnopolskiego Programu „Scrabble® w szkole” pojawi się nowe zadanie Ligii Scrabble®, to większość z nich ogarnia mania rozwiązywania. I nie chodzi tu tylko o cenne nagrody i sukces, ale o współpracę, rywalizację fair play, pozytywną samoocenę i poczucie pożytecznego spędzenia wolnego czasu z osobami o podobnych zainteresowaniach.
W sobotę ogłoszono wyniki kolejnego zadania (lutowo-marcowego), które nazywało się „Scrabblowy łańcuch”. Należało z płytek scrabblowych układanych w słowa wg ściśle określonych reguł, stworzyć łańcuch i zdobyć jak najwięcej punktów. Pierwsze słowo zaczynało się od pola A-1 i było poziome. Drugie było pionowe i jego pierwsza litera była jednocześnie pierwszą lub ostatnią literą słowa poziomego. Trzecie znów było poziome, itd.…
Na planszy można było używać dowolnych słów (z wyjątkiem wulgaryzmów), które znajdują się w OSPS (Oficjalny Słownik Polskiego Scrabblisty). OSPS dostępny jest od niedawna na stronie internetowej Polskiej Federacji Scrabble® - http://www.pfs.org.pl/ - pod hasłem ANAGRAMATOR – ARBITER i uczniowie mogą teraz z niego korzystać używając smartfonów.
Na zajęciach przydaje im się często tablica interaktywna, więc używają jej ostrożnie, żeby długo mogła wszystkim służyć. Prowadzący zajęcia jest dumny ze swoich „scrabblemaniaków”. Mówi, że są wyjątkowi i za samo zrywanie się z łóżek skoro świt należy im się nagroda.
Zadanie „Scrabblowy łańcuch” należało wykonać prawidłowo, uzyskać łącznie jak najwięcej punktów i bezbłędnie rozpisać je w tabelce. Wśród szkół ponadgimnazjalnych nie było prawidłowych rozwiązań. Spośród krajowych gimnazjów zwyciężyło tradycyjnie GKS „Literka” z Gimnazjum nr 2 w Kutnie , a spomiędzy polskich „podstawówek” - KS „Koło Szyn” ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Kutnie.
Najbardziej zaangażowanymi w rozwiązanie zadania byli szóstoklasiści: Piotr Wykrętowicz, Justyna Bryszewska, Natalia Maćkowiak, Oliwia Brząkalska, Daria Gawryszczak, Klaudia Gołębiewska, oraz piątoklasistki: Julia Tulińska, Olga Baranowska i Nikola Florczak. Nagrodą dla uczniów będą praktyczne gry SCRABBLE® TRAVEL.