Wspierany przez NCBiR program nosi nazwę E-VAN. Jak czytamy na rządowej stronie, jego celem jest wyłonienie wykonawców, którzy opracują elektryczne (BEV) i wodorowe (FCEV) pojazdy dostawcze do 3.5t oraz technologie poprawiające ich parametry. Docelowo, opracowane w ramach przedsięwzięcia pojazdy powinny cechować się parametrami niedostępnymi obecnie na rynku – 1000 kg ładowności przy jednoczesnym zasięgu 250 km (w przypadku pojazdu bateryjnego – BEV) lub 400 km (w przypadku pojazdu z wodorowym ogniwem paliwowym – FCEV).
Na polu bitwy pozostały już tylko cztery z kilkunastu zgłoszonych do konkursu projektów (dwa auta bateryjne i dwa z ogniwami paliwowymi). Wszystkie otrzymały 3 miliony złotych na przygotowanie dokumentacji technicznej pojazdów. Wśród nich jest projekt wodorowej syreny z Kutna - FSO tworzy konsorcjum ze szczecińską M Power i Ekoenergetyką z Zielonej Góry.
Listę finalistów uzupełniają: Innovation AG ze Zgorzelca, starachowicka Autobox Innovation i Warszawski Instytut Elektrotechniki. Pieniądze mają być przeznaczone na stworzenie. Na stworzenie dokumentacji każda z firm ma 12 miesięcy (licząc od 26 stycznia, kiedy rozstrzygnięty został poprzedni etap konkursu).
Łączny koszt przedsięwzięcia wynosi 52 mln zł. Jet ono współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach poddziałania 4.1.3 Innowacyjne metody zarządzania badaniami Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, w ramach projektu pn. Podniesienie poziomu innowacyjności gospodarki poprzez wdrożenie nowego modelu finansowania przełomowych projektów badawczych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.