- Normą stały się telefony bądź wiadomości chwilę po zamieszczeniu przez pokrzywdzonych ogłoszenia o sprzedaży. Sprawcy najpierw niewinnie piszą, że są zainteresowani zakupem. Z chwilą, kiedy pokrzywdzony nawiąże konwersację, „kupujący” chce natychmiast przekazać pieniądze za towar i prosi o przesyłkę oczywiście na jego koszt - wyjaśnia mł. asp. Katarzyna Wasiak z kutnowskiej policji.
Zachęceni tym pokrzywdzeni zgadzają się na taki układ. Wówczas sprawcy podsyłają pokrzywdzonemu fałszywy link, pisząc przy tym, że jest to link do odbioru płatności. Po wejściu w niego strona wygląda łudząco podobnie do innych, które otwierają się podczas zakupów internetowych .
Pokrzywdzeni dokonują wyboru banku, następnie, niczego nie podejrzewając, próbują zalogować się jak zwykle na swój rachunek. W rzeczywistości jest to strona phishingowa, służąca do pobrania informacji o karcie płatniczej sprzedającego, wykonania transakcji lub połączenia jej z elektronicznym portfelem oszusta.
Pokrzywdzeni nie orientują się, że w ten sposób udostępniają dostęp do swoich rachunków. Oczywiście całą procedurę logowania pokrzywdzeni jak zwykle potwierdzają na swoich urządzeniach, sądząc że właśnie akceptują odbiór pieniędzy. W rzeczywistości sprawcy w ten sposób do rachunku pokrzywdzonego dodają często nowe (swoje) urządzenia, a następnie kradną pieniądze z konta.
- To tylko jeden ze sposobów jakie stosują cyberprzestępcy, dlatego apelujemy o rozsądek podczas surfowania w sieci - ostrzegają kutnowscy funkcjonariusze.
Info: KPP w Kutnie
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.