Fiata 126 p nikomu chyba przedstawiać nie trzeba. Samochód konstrukcji włoskiego producenta szturmem podbił serca Polaków. Jego produkcję nad Wisłą rozpoczęto 6 czerwca 1973 roku i - choć w Italii zakończono ją w 1980 r. - w Polce ostatni maluch wyjechał z fabryki 22 września 2000 roku.
Zdecydowanie większe gabaryty miała inna ikona polskich szos - polonez, produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Warto przypomnieć, że jeszcze pod koniec ubiegłego wieku polonezem jeździła także kutnowska policja.
Powstał on zresztą jako następca Polskiego Fiata 125p, czyli tzw. "dużego fiata". Ten także produkowany był przez FSO od 1967 do 1991 roku na podstawie licencji włoskiej firmy FIAT. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p.
Nie były to oczywiście jedyne auta, jakie w latach 90. jeździły po kutnowskich drogach. Sporą popularność zyskiwały m.in: opel astra, skoda felicia, volkswagen passat, volkswagen golf, ford escort, a pod koniec minionego stulecia coraz częściej słychać było warkot silników daewoo, głównie matiza i lanosa.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.