reklama

Niezapomniane chwile dla seniorów z naszego miasta. Poznali urokliwe miejsca

Opublikowano: Aktualizacja:
Autor:

Niezapomniane chwile dla seniorów z naszego miasta. Poznali urokliwe miejsca - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
zdjęć

Udostępnij na:
WydarzeniaTo były wyjątkowe dni dla seniorów z z naszego miasta. Uniwersytet Trzeciego Wieku dzieli się z nami relacją z kilkudniowej wycieczki, a także zdjęcia.

SUTW zwiedza wyjątkowe miejsca

Wczesnym rankiem 4 października 2024 roku 50-osobowa grupa Stowarzyszenia Uniwersytet Trzeciego Wieku w Kutnie wyruszyła na trzydniową autokarową wycieczkę. Miejscem docelowym pierwszego dnia była Saksonia Szwajcarska.

To niemiecki region, będący częścią Gór Połabskich, położonych po obu stronach rzeki Łaby. Zwiedzono największą turystyczną atrakcję Saksonii, most Bastei, wzniesiony 190 metrów nad meandrującą w dole rzeką Łabą, wśród skalnych wież.

- Z punktu widokowego podziwialiśmy zapierający dech w piersiach malowniczy krajobraz gór, okoliczne skały, wąwozy, dolinę rzeki Łaby, a także jadące w oddali pociągi. Z Bastei udaliśmy się do urokliwego miasteczka Pirna. Szczególnie zachwycił nas rynek, z pięknymi ozdobnymi fasadami kamienic, ratuszem i Domem Canaletta. Wewnątrz podziwialiśmy ewangelicko – augsburski kościół mariacki, późnogotycką budowlę z XVI wieku, z efektownym sklepieniem sieciowym – opisuje Elżbieta Żółtowska z UTW.

reklama

Drugiego dnia grupa zwiedziła stolicę Saksonii, Drezno. Miasto, z dziesiątkami niesamowitych zabytków, muzeów i ciekawych budynków. Tutaj rezydowali polscy królowie. To jedno z najbardziej ,,zielonych" miast w Europie, 63 proc. miasta to tereny zielone oraz lasy.

- Byliśmy zachwyceni Starym Miastem, architekturą i atmosferą tego miejsca. Ogromne wrażenie wywarła na nas promenada spacerowo-widokowa - Tarasy Brühla. Właśnie tam znajdują się różne budynki, takie jak: Akademia Sztuk Pięknych, budynek Sądu Najwyższego i Albertinum, czyli Muzeum Państwowych Dzieł Sztuki, protestancki Kościół Maryi Panny. Zwiedziliśmy wewnątrz Katedrę Świętej Trójcy, nazywaną też kościołem dworskim, bowiem budowla została wzniesiona przez Augusta III Sasa. Barokowy kościół zaprojektowano tak, aby w środku mogły przemieszczać się procesje - prawo Saksonii zabraniało katolikom kultu publicznego – dodaje  Elżbieta Żółtowska.

Wewnątrz katedry znajduje się krypta Wettynów -pochowano tu m. in. króla Polski Augusta III oraz serce jego ojca Augusta II Mocnego.

W Zamku Rezydencyjnym, który jest kolebką i centrum drezdeńskich zbiorów sztuki, zwiedzono m. in. Zbrojownię, Komnatę Turecką, Gabinet Numizmatyczny. Wrażenie wywarł  „Orszak książęcy”, gdzie na dawnym zamkowym dziedzińcu zostali uwiecznieni na malowidle z kafelków miśnieńskiej porcelany władcy Saksonii z dynastii Wettynów.

Umieszczeni są na nim królowie Polski- August II i August III. Uczestnicy wycieczki z zewnątrz podziwiali zespół pałacowy Zwinger, najznakomitszą budowlę późnego baroku, gdzie znajduje się Muzeum Porcelany i Salon Matematyczno-Fizyczny.

reklama

"Wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń"

- W ostatnim dniu wyruszyliśmy z miejsca naszego dwudobowego noclegu w hotelu – Królowa Karkonoszy w Szklarskiej Porębie na dalsze zwiedzanie i powrót do Kutna. Zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę w mieście naszego zakwaterowania na krótki spacer do Wodospadu Szklarki. W Łomnicy podziwialiśmy jedno z najbardziej romantycznych miejsc w Karkonoszach - Pałac Łomnica. Niezwykłe wrażenia zrobił na nas Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska, zawierający miniatury budowli z Dolnego Śląska – relacjonują członkowie SUTW.

Znajduje się on na terenie wydzielonym z fabryki dywanów w Kowarach. W parku miniatur zbudowane zostały modele głównie w skali 1:25 i kilka w skali 1:50. Prezentowane obiekty to m.in. kościoły, zamki, pałace, starówki miast, ratusze, schroniska górskie itp.

Ostatnią atrakcją turystyczną był spacer Traktem Śródmiejskim po Jeleniej Górze. Seniorzy mijali urokliwe kolorowe kamieniczki, baszty po murach obronnych, wieże zamkowe i ratusz, gdzie z jednego z jego narożników wyłaniał się jeleniogórski szczudlarz. Postać wygląda jakby zastygła w murach budynku.

- Zachwyciło nas bogate wyposażenie Kościoła Łaski Cesarskiej, a szczególnie malowidła na sklepieniu. Wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń i wspomnień, bogatsi o wiedzę na temat nowych miejsc. Dziękujemy naszej koleżance Hani Gontarek i pani Kindze Rozmarynowicz z biura „Wytwórnia Podróży” za zorganizowanie tak wspaniałej wycieczki, oraz przewodniczkom za ciekawe opowieści, a kierowcom za bezpieczną jazdę – podkreśla Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku.

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
Udostępnij na:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.