Do końca bieżącego roku spółka zamierza oddać do eksploatacji cztery takie składy. Rozbudowa pozostałych będzie odbywała się sukcesywnie - docelowo do końca czerwca 2022 r.
Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pociągu zwiększyła się ze 120 do 186. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wynosi 17,5 metra, a całego rozbudowanego pojazdu 63,2 metra. W członie znajduje się 66 miejsc siedzących i dwie pary drzwi. Wyposażony jest - zgodnie z obecnym standardem pociągów flirt - w klimatyzację, wifi, gniazdka elektryczne i urządzenia bezpieczeństwa.
W ramach umowy producent pociągu - firma Stadler - zobowiązała się także do utrzymania pociągów do 2029 r.
Rozbudowa pojazdów Flirt3 to projekt innowacyjny w skali Polski i Europy. Inwestycja ta - realizowana w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III - została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
Konstrukcja zespołów trakcyjnych typu Flirt jest oparta na elastycznej, dostosowanej do potrzeb użytkowników koncepcji pojazdu, której fundamentem jest sprawdzony, przetestowany system modułowy, dzięki któremu każdy zespół trakcyjny można dopasować do wymogów przewozów regionalnych i międzymiastowych. Produkowane są zespoły trakcyjne liczące od dwóch do ośmiu członów, z liczbą miejsc siedzących od 120 do 488. Krótsze składy można z czasem rozbudować o kolejne wagony, aby umożliwić przewóz większej liczby osób.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.