Sieć Wendy’s, pochodząca ze Stanów Zjednoczonych, znana jest przede wszystkim z innowacyjnego podejścia do burgerów. Klienci zamiast okrągłych bułek otrzymują burgery o kwadratowym kształcie – znak rozpoznawczy sieci. Firma ogłosiła plany ekspansji w Polsce i rozpoczęła proces pozyskiwania masterfranczyzobiorców.
Wendy’s poszukuje partnerów, którzy posiadają doświadczenie operacyjne, udokumentowane sukcesy w rozwoju marek oraz głęboką znajomość lokalnego rynku. Kandydaci powinni również wykazać się zdolnością do skalowania działalności i zarządzania zespołami operacyjnymi w wielu lokalizacjach.
Zainteresowanie bez lokali – jak Wendy’s podbija wyobraźnię Polaków?
Nawet bez restauracji działających na polskim rynku Wendy’s cieszy się wysokim poziomem rozpoznawalności. Aż 50% badanych kojarzy markę, a 74% deklaruje, że odwiedziłoby restaurację po jej otwarciu.
„Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni” – zaznaczył Arkadiusz Słodkowski.
Jak zauważa przedstawiciel marki, odpowiedź rynku była natychmiastowa. „Muszę przyznać, że nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy” – powiedział, odnosząc się do dużego odzewu w mediach społecznościowych.
Dziedzictwo Wendy’s – od Ohio do Europy
Dave Thomas założył Wendy’s w 1969 roku, a nazwę zaczerpnął od zdrobniałego imienia córki – Wendy. Pierwszy lokal w Columbus szybko zyskał popularność, a marka konsekwentnie się rozwijała, stając się jednym z symboli amerykańskiej kultury gastronomicznej.
Obecnie sieć działa w ponad 30 krajach i posiada ponad 7100 restauracji. Jej menu wyróżnia się klasykami, takimi jak frytki z solą morską, klasyczne kanapki z kurczakiem, kwadratowe hamburgery i mrożony deser mleczny „The Frosty”.
Popeyes rośnie w siłę
Podobnie jak Wendy’s, również Popeyes – amerykańska sieć specjalizująca się w daniach z kurczaka – dostrzegła potencjał polskiego rynku. Marka otworzyła już pięć lokali w tym roku, a kolejne dwadzieścia planowane jest do końca bieżącego roku.
W Szczecinie, przy ulicy Struga, ruszył pierwszy punkt Popeyes z funkcją drive-thru. To znaczący krok w kierunku większej dostępności i wygody dla klientów. Agresywna ekspansja świadczy o tym, że walka o polskiego konsumenta dopiero się zaczyna.
Komentarze (0)