reklama
reklama

Polską gastronomię czeka rewolucja. Nadchodzi konkurencja dla McDonald's

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Polską gastronomię czeka rewolucja. Nadchodzi konkurencja dla McDonald's - Zdjęcie główne

McDonald ma nowego rywala. Amerykański gigant fast foodów wchodzi do Polski | foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaPolski rynek gastronomiczny staje się coraz bardziej atrakcyjny dla międzynarodowych graczy. Branża fast food, zdominowana przez znane marki, może wkrótce ulec znaczącej transformacji. Nowy uczestnik rynku przygotowuje się do debiutu, który już teraz budzi emocje zarówno wśród konsumentów, jak i potencjalnych inwestorów.
reklama

Sieć Wendy’s, pochodząca ze Stanów Zjednoczonych, znana jest przede wszystkim z innowacyjnego podejścia do burgerów. Klienci zamiast okrągłych bułek otrzymują burgery o kwadratowym kształcie – znak rozpoznawczy sieci. Firma ogłosiła plany ekspansji w Polsce i rozpoczęła proces pozyskiwania masterfranczyzobiorców.

Wendy’s poszukuje partnerów, którzy posiadają doświadczenie operacyjne, udokumentowane sukcesy w rozwoju marek oraz głęboką znajomość lokalnego rynku. Kandydaci powinni również wykazać się zdolnością do skalowania działalności i zarządzania zespołami operacyjnymi w wielu lokalizacjach.

Zainteresowanie bez lokali – jak Wendy’s podbija wyobraźnię Polaków?

Nawet bez restauracji działających na polskim rynku Wendy’s cieszy się wysokim poziomem rozpoznawalności. Aż 50% badanych kojarzy markę, a 74% deklaruje, że odwiedziłoby restaurację po jej otwarciu.

reklama

„Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni” – zaznaczył Arkadiusz Słodkowski.

Jak zauważa przedstawiciel marki, odpowiedź rynku była natychmiastowa. „Muszę przyznać, że nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy” – powiedział, odnosząc się do dużego odzewu w mediach społecznościowych.

Dziedzictwo Wendy’s – od Ohio do Europy

Dave Thomas założył Wendy’s w 1969 roku, a nazwę zaczerpnął od zdrobniałego imienia córki – Wendy. Pierwszy lokal w Columbus szybko zyskał popularność, a marka konsekwentnie się rozwijała, stając się jednym z symboli amerykańskiej kultury gastronomicznej.

reklama

Obecnie sieć działa w ponad 30 krajach i posiada ponad 7100 restauracji. Jej menu wyróżnia się klasykami, takimi jak frytki z solą morską, klasyczne kanapki z kurczakiem, kwadratowe hamburgery i mrożony deser mleczny „The Frosty”.

Popeyes rośnie w siłę

Podobnie jak Wendy’s, również Popeyes – amerykańska sieć specjalizująca się w daniach z kurczaka – dostrzegła potencjał polskiego rynku. Marka otworzyła już pięć lokali w tym roku, a kolejne dwadzieścia planowane jest do końca bieżącego roku.

W Szczecinie, przy ulicy Struga, ruszył pierwszy punkt Popeyes z funkcją drive-thru. To znaczący krok w kierunku większej dostępności i wygody dla klientów. Agresywna ekspansja świadczy o tym, że walka o polskiego konsumenta dopiero się zaczyna.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo