reklama
reklama

Prace na kutnowskiej Wenecji na finiszu. Jakie zmiany tu zachodzą? [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Prace na kutnowskiej Wenecji na finiszu. Jakie zmiany tu zachodzą? [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
20
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WydarzeniaInwestycja realizowana na kutnowskiej Wenecji dobiega końca. Jej wartość to 150 tysięcy złotych. Tak wydane pieniądze ucieszą zwłaszcza pasjonatów poruszania się po mieście za pomocą rowerów.
reklama

Inwestycja na kutnowskiej Wenecji

Ta inwestycja to efekt realizacji projektu Kutnowskiego Budżetu Obywatelskiego „Poprawa funkcjonalności i bezpieczeństwa kutnowskich dróg rowerowych 4” złożonego przez Łukasza Gajewskiego, który w Kutnie znany jest z prowadzenia facebookowego profilu „Kutnowskie Ulice i Drogi Rowerowe”.

- Projekt składa się z trzech zadań i obejmuje przede wszystkim budowę drogi dla rowerów na ulicy Mickiewicza między ulicami Barei i Łęczycką. Ponadto projekt zakłada również wyznaczenie wspólnego ciągu pieszo-rowerowego po zachodniej stronie ulicy Sienkiewicza między ulicami Kilińskiego i Słowackiego, a także wyznaczenie kontrapasa na ulicy Chopina między ulicami Łęczycką i Spółdzielczą – pisał w swojej propozycji Łukasz Gajewski.

reklama

Koszt wszystkich zadań po weryfikacji wynosi 150 tysięcy złotych. W ramach prac prowadzonych w rejonie ulic Mickiewicza, Łęczyckiej i Barei – których zdjęcia w do obejrzenia w poniższej galerii - przewidziano  połączenie istniejącej infrastruktury rowerowej w jednolitą sieć, drogę dla rowerów po północnej stronie ulicy, a także:

  • Początek odcinka przy wybudowanym przejeździe dla rowerzystów (w ramach KBO 2019/2020) na skrzyżowaniu z ulicą Łęczycką,
  • Koniec odcinka w pobliżu istniejącej drogi dla rowerów na ulicy Barei,
  • Usunięcie przejścia dla pieszych przez jezdnię w połowie odcinka i wyznaczenie dwóch przejść przy skrzyżowaniach,
  • Budowa małych fragmentów nowych chodników.
 

reklama

- Nowy odcinek na ulicy Mickiewicza będzie skutkował bezpiecznym połączeniem między istniejącymi drogami rowerowymi na ulicach Barei i Krasińskiego, a także pasami ruchu dla rowerów na wiadukcie w ciągu ulicy Łęczyckiej. Z kolei ciąg pieszo-rowerowy na ulicy Sienkiewicza pozwoli na bezpieczne poruszanie się rowerem między Placem Piłsudskiego, a dworcem kolejowym, a także planowaną Zieloną Osią Miasta. Kontrapas rowerowy na ulicy Chopina skróci rowerzystom drogę od ulicy objazdowej w stronę centrum miasta (nie trzeba będzie objeżdżać tego odcinka ulicą Moniuszki) – wyliczał projektodawca.

reklama

Jak podkreślał celem tego projektu jak i wszystkich wcześniejszych jest wprowadzanie udogodnień dla rowerzystów. Zapewniał, że dzięki temu projektowi infrastruktura rowerowa stanie się bardziej funkcjonalna, a to pozwoli na bardziej komfortowe poruszanie się rowerem po mieście oraz przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów. 

- Projekt jest kierowany przede wszystkim do licznej grupy mieszkańców Kutna, która jeździ na rowerach, ale także do potencjalnych przyszłych użytkowników sieci infrastruktury rowerowej, którzy widząc, że drogi rowerowe stają się wygodne, bezpieczne oraz zaczynają stanowić spójną sieć z chęcią zaczną po nich jeździć – zauważał Ł. Gajewski.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama