Program badawczo-certyfikacyjny Firma Przyjazna Klientowi ma na celu ocenę satysfakcji oraz prawdopodobieństwo rekomendacji firmy przez jej Klientów. Poprzez niezależne badanie certyfikacyjne realizowane w formie wywiadów telefonicznych, ocenie Klientów poddane zostają takie obszary działalności jak: gotowość do rekomendacji, ocena podejścia do Klientów, ogólne zadowolenie, Customer Effort Score, jakość obsługi oraz proces zakupowy.
Pozytywna decyzja Kapituły Programu wymaga szczegółowego procesu badawczego i spełnienia określonych w nim standardów, do których należy, m.in.
- uzyskanie przez firmę wyniku ogólnego Indeksu FPK na poziomie co najmniej 85%, przy jednoczesnym uzyskaniu oceny na poziomie minimum 80%. w każdym badanym obszarze (tzn. gotowość do rekomendacji, ocena podejścia do Klientów, ogólne zadowolenie, Customer Effort Score, jakość obsługi, proces zakupowy).
W 2020 roku patronat nad Programem objęło Ministerstwo Rozwoju.
W trzech poszczególnych obszarach (gotowość do rekomendacji, ogólne zadowolenie, proces zakupowy) Spółce udało się uzyskać maksymalny wynik (100%), a w pozostałych trzech wyniki plasują się na poziomie od 95 do 98%, co powoduje iż ogólny indeks FPK dla ECO Kutno wynosi 99%.
Otrzymane przez Spółkę wyróżnienie stanowi dla ECO Kutno wyraz uznania za codzienną pracę ze strony Klientów, będąc jednocześnie wskazówką, co do obszarów wymagających dalszego doskonalenia się.
- Dziękujemy wszystkim naszym Klientom za udział w badaniu i chęć podzielenia się swoją opinią oraz wystawione przez Państwa dobre oceny. Jednocześnie informujemy, że w dalszym ciągu będziemy starać się utrzymywać poziom świadczonych usług, pozostając niezmiennie do Państwa dyspozycji - podkreśla ECO Kutno.