- Od 2003 roku zabiegaliśmy o powstanie takiego portu w naszym mieście. Cieszę się, że ten dzień nastał - mówił Zbigniew Burzyński.
- Dzięki tej inwestycji Kutno i powiat kutnowski staną się atrakcyjniejsze dla potencjalnych inwestorów - zaznaczał Konrad Kłopotowski.
Terminal w Kutnie ma stanowić wsparcie dla lokalnej przedsiębiorczości, przyczyniać się do rozwoju Kutna i regionu. Port ma być filarem nowoczesnej sieci transportu intermodalnego (wykorzystującego więcej niż jedną gałąź transportu).
Kutno wybrano nie bez powodu.
- Kutno jest geograficzną stolicą Polski oraz sercem Europy - twierdzi Dariusz Stefański, prezes zarządu PCC Intermodal S.A. - Znajduje się na skrzyżowaniu głównych szlaków kolejowych i drogowych, stanowi naturalną bazę dla rozwoju przewozów intermodalnych w rejonie centralnej Polski.
Terminal Kutno jest pierwszym w ramach siatki tworzonej przez spółkę.Kolejne powstaną: na Dolnym i Górnym Śląsku, wschodzie kraju, a jako zwieńczenie koncepcji budowy spójnej sieci połączeńintermodalnych - powstanie Suchy Port na Pomorzu. Przy terminalu pracować będzie 35 osób.
TERMINAL W KUTNIE W LICZBACH
powierzchnia operacyjna 80 tys. mkw.
roczne możliwości przeładunkowe 200 tys. TEU
możliwości składowe ponad 4 tys. TEU
4 tory kolejowe po 600 m każdy
2 suwnice bramowe